اقتصاداهم اخباربازارکشاورزی و صنایع غذایی

توزیع برنج، شکر و روغن ویژه ماه رمضان از ۲۲ اردیبهشت آغاز می شود

به گزارش تولید آنلاین، یزدان سیف روز شنبه در نشست خبری خود درباره خرید تضمینی گندم و دانه های روغنی در سال ۱۳۹۷ و تنظیم بازار کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان افزود: قرار است ۳۰ هزار تن برنج، ۳۰ هزار تن شکر، ۱۰ هزار تن روغن خوراکی و ۲۰ هزار تن ماکارونی در فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی های مصرف با قیمت های مشخص و مصوب توزیع و به دست مصرف کنندگان برسد.
وی با بیان اینکه با هماهنگی انجمن های صنفی برنج، روغن نباتی، شکر، ماکارونی و فروشگاه های زنجیره ای به دنبال بازار کم تنشی در ماه مبارک رمضان هستیم، اظهارداشت: به مناسبت این ایام ١٠ هزار تن شکر به صورت بسته بندی از طریق فروشگاه های زنجیره ای توزیع می شود و ٢٠ هزارتن نیز برای مصارف صنوف مرتبط با تهیه شیرینی و شکلات در نظر گرفته شده است.
رئیس هیات مدیره شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران اضافه کرد: روغن نباتی، برنج و ماکارونی نیز از طریق فروشگاه های زنجیره ای توزیع می شود.
سیف درخصوص قیمت اقلام تنظیم بازارای ماه مبارک رمضان گفت: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلوگرم برنج هندی (۱۱۲۱) تحویل به فروشگاه های زنجیره ای ۵٢٠٠ تومان، برای مصرف کنندگان ۵۵٠٠ تومان، قیمت برنج هندی (پی آر ١١) برای عمده فروشی ٢٣٠٠ تومان، برای مصرف کنندگان ٢۶٠٠ تومان و برنج تایلندی هومالی برای عمده فروشی ۳۶۰۰ تومان، برای مصرف کنندگان ۳۹۰۰ تومان محاسبه شده است.
وی اظهارداشت: طبق توافق صورت گرفته قیمت هر کیلوگرم روغن نباتی و شکر با ١٠ درصد تخفیف و هر بسته ماکارونی با ١٠ تا ١۵ درصد تخفیف زیر نرخ بازار، به مصرف کنندگان عرضه می شود.
به گفته وی،‌ با توجه به ذخایر مناسب کالاهای اساسی همچون گندم، برنج، شکر و روغن بابت توزیع و تنظیم بازار این کالاها در ماه مبارک رمضان هیچگونه مشکلی وجود ندارد.
شرکت بازرگانی دولتی ایران به عنوان شرکت تامین کننده کالاهای اساسی و راهبردی کشور، وظیفه تنظیم بازار داخلی را نیز برعهده دارد؛ در طرح ضیافت ماه مبارک رمضان سال ۱۳۹۶ نیز ۳۰ هزارتن برنج با قیمت هر کیلو ۲۷۰۰ تومان، ۲۰ هزار تن شکر سفید به قیمت هر کیلو ۲۸۰۰ تومان توزیع شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا