اقتصاداهم اخبارصنعت و معدنکشاورزی و صنایع غذاییگفتگو و مصاحبه

توجه به تجارت فرامرزی باعث جهش تولید و تحقق شعار سال خواهد شد.

دکترکیومرث فتح اله کرمانشاهی بهبود رتبه تجارت فرامرزی را از راهکارهای مهم جهش تولید و تحقق شعار سال دانست.

عضو هیئت مدیره اتحادیه ملی صادرکنندگان محصولات کشاورزی ایران در گفتگو با خبرنگار صنعت غذا و کشاورزی گفت : راهکارهایی که می تواند با عث تحقق جهش تولید را بر شمرد و گفت : در سال جهش تولید
یکی از راهکارها تکمیل حلقه های مفقوده زنجیره کالاهای مزیت دار بخش کشاورزی است.


وی ادامه داد : کاهش تعرفه های کالاهای وارداتی موردنیاز خطوط تولید راهکار بعدی است بمنظور کاهش هزینه های تمام شده کالاهای ساخته شده این بخش ازجمله حوزه صنعت غذاست.

دکتر کرمانشاهی استفاده از احکام ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتی بمنظور تحقق راهکارهای جهش تولید را از دیگر اقدامات موثر در این امر دانست و ادامه داد : ایجاد شرکتهای مدیریت توسعه صادرات اقدام مهمی در زمینه کاهش هزینه های توسعه صادرات بمنظور کاهش قیمت تمام شده در بازارهای هدف صادراتی در سال جهش تولید است.


عضو هیئت مدیره اتحادیه ملی صادرکنندگان محصولات کشاورزی ایران اضافه کرد :درمورد حذف و کاهش مجوز دستگاهها لازم است ؛ بمنظور تسهیل فضای کسب وکار و تحقق شعار سال گفت: تولید و خصوصا” تولید کشور با تکنولوژی بالا به واردات وابسته است و جهش تولید زمینه صادرات ، خصوصا” صادرات غیر نفتی را فراهم می نماید.

لذا لازم است ، امسال به موضوع تجارت فرامرزی یا Doing business و سه عامل اصلی یعنی کاهش زمان ، کاستن از تعداد اسناد و هزینه تجارت خارجی بیش از گذشته توجه شود و این موضوع بعنوان پروژه ملی در دستور کار بخش دولتی و خصوصی قرار گیرد تا ضمن مشارکت جمعی دستگاههای ذینفع ، با تقسیم کار ملی وظیفه هر بخش مشخص و در مناسبتهای پیش رو مثل روز صنعت و روز ملی صادرات ، نسبت به معرفی و قدردانی از دستگاههای پیشگام و همراه پروژه و همچنین تذکر به دستگاههای عقب مانده از وظایف خود ، اقدام گردد.

وی افزود :قطعا” بهبود رتبه تجارت فرامرزی که سالانه توسط بانک جهانی صورت می پذیرد ، ضمن ارتقای جایگاه کشور در مجامع بین الملل ، باعث جهش تولید و تحقق شعار سال خواهد شد.
عضو هیئت مدیره زنجیره سیب ایرانیان در پایان گفت: در خاتمه مشکل اصلی زنجیره سیب در سال جهش تولید و قبل از رسیدن به فصل برداشت سیب مسئله تامین مالی و تامین نقدینگی است که بایستی تمهید جدی اندیشیده شود تا مثل سال قبل فرصت از دست نرود..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا