اهم اخبارتجارتصنعت و معدن

تهران و بغداد یادداشت تفاهم همکاری صنعتی امضا کردند

به گزارش تولید آنلاین به نقل از ایرنا ، ‘محمد شیاع السودانی’ بعد از امضای این یادداشت تفاهم همکاری در نشست خبری با حضور امیر سرتیپ ‘امیر حاتمی’ به خبرنگاران در بغداد گفت که این یادداشت تفاهم، نشان دهنده تمایل و جدیت دو کشور برای گسترش مناسبات همکاری به ویژه در زمینه های صنعتی است.
وی با اشاره به اینکه سفر وزیر دفاع ایران در راستای گسترش همکاری ها و تفاهم های دو جانبه صورت گرفته اضافه کرد که مصلحت دو کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق در گسترش این مناسبات فی مابین است.
وی با اشاره به وجود چشم اندازی برای گسترش همکاری ها فی مابین ایران و عراق ابراز امیدواری کرد که این یادداشت تفاهم همکاری در عمل تبدل به طرح ها و پروژه هایی در عراق شوند.
السودانی گفت که مناسبات بین دو کشور در حال حاضر بسیار خوب است و امیدواریم که این مناسبات در همه زمینه ها خصوصا بخش صنعتی ارتقا بیش از پیش پیدا کند.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز با ابراز خرسندی از امضای این یادداشت تفاهم همکاری صنعتی افزود که امنیت منطقه بهم پیوسته است و فقط با نسخه های داخل منطقه می توان امنیت منطقه را حفظ و تقویت کرد.
امیر حاتمی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران بر توسعه روابط با کشور عراق تاکید دارد و همین نگاه را نیز مسوولان عراقی نسبت به توسعه همکاری های دو جانبه با ایران دارند.
وزیر دفاع گفت که از آنجا که در جریان هجوم تروریست ها به منطقه و عراق، زیرساخت ها و صنایع عراق به شدت آسیب دید، تکمیل روند مبارزه با تروریسم را در گرو انجام سریع و دقیق عملیات بازسازی در این کشور می دانیم.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران مشارکت در بازسازی عراق را وظیفه خود می داند افزود که ما این یک رویکرد را فقط از منظر کار اقتصادی نگاه نمی کنیم بلکه آن را تکمیل مبارزه با تروریسم می دانیم.
وی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران خود را در این قبال متعهد می داند و با همت و شجاعت و بهم پیوستگی مردم، دولت و نیروهای مسلح عراق برای بازسازی این کشور تلاش می کند.
وزارت صنایع مسوولیت تولید صنایع نظامی این کشور را عهده دار است و برهمین اساس مذاکرات دو وزیر از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.
امیر سرتیپ امیر حاتمی صبح دیروز چهارشنبه در سفری دو روزه، وارد بغداد شده و با تعدادی از مقامات لشکری و کشوری عراق پیرامون همکاری های دو جانبه دفاعی و امنیتی و تحولات منطقه بحث و گفت وگو کرد.
با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران فعالیت کمیته چهار جانبه ایران، عراق، روسیه و سوریه امروز پنجشنبه در بغداد آغاز شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا