حمل و نقلراه و مسکنصنعت و معدن

تلاش می‌کنیم قطعه ۱ آزادراه شمال تا پایان سال به افتتاح برسد

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران – شمال با بیان اینکه در حال حاضر قطعه ۱ آزادراه شمال پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۸ درصد دارد گفت: برای تامین فاینانس قطعه ۳ با شرکت هیوندای و دوو وارد مذاکره شده‌ایم.

به گزارش تولیدآنلاین، مهران اعتمادی در نشستی خبری با اشاره به آخرین وضعیت قطعه ۱ آزادراه تهران – شمال اظهار داشت: ‌در حال حاضر پیشرفت فیزیکی قطعه ۱ آزادراه تهران – شمال به بیش از ۸۸ درصد رسیده است و در یک هفته آینده درباره امکان تکمیل و افتتاح این قطعه با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد بازنگری مجدد خواهیم داشت.

وی افزود: در حال بررسی هستیم که آیا قطعه ۱ را می‌توانیم با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد تا پایان سال و در آستانه سفرهای نوروزی به افتتاح برسانیم یا خیر.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران شمال گفت: در حال حاضر در تلاش هستیم که قطعه ۱ آزادراه را تا پایان سال به افتتاح برسانیم.

اعتمادی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت قطعه ۲ آزادراه تهران – شمال گفت: پیشرفت این قطعه در حال حاضر ۲۰ درصد است و حفاری در تونل البرز در این منطقه به ۸۰ درصد در لاین رفت رسیده است.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران – شمال با بیان اینکه قطعه دوم تا ۲.۵ سال آینده تکمیل می‌شود ادامه داد: در حال بررسی هستیم که آیا امکان اتصال تونل البرز از مسیر تکمیل شده به جاده کنونی کندوان وجود دارد یا اینکه بعد از تونل البرز بخشی از قطعه سوم به اجرا برسد و پس از آن مسیر به جاده موجود وصل شود.

وی تاکید کرد: در مرحله دوم با همکاری دولت و قوه قضائیه درصدد هستیم تا تراز ارتفاعی مسیر در منطقه را افزایش دهیم که این باعث کاهش معارضین  می‌شود.

اعتمادی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره تامین فاینانس قطعه سوم اظهار داشت: درباره تامین فاینانس قطعه سوم با شرکت هیوندای و دوو در حال مذاکره هستیم البته گروه‌های دیگری چون فاینانس‌های ایتالیایی، چینی هم وارد مذاکره شده‌اند.

وی تاکید کرد: تلاش ما این است که تا پایان امسال نحوه اجرای قطعه سوم آزادراه تهران – شمال تعیین تکلیف شود.

اعتمادی با بیان اینکه برای ساخت قطعه سوم به اعتبارات ۱.۲میلیارد یورویی نیاز داریم، ادامه داد: در تلاش هستیم که این اعتبارات را از طریق فاینانس تامین کنیم البته اولویت ما استفاده از پیمانکار داخلی است. تاکنون با شش گروه ایرانی و چهار گروه خارجی وارد مذاکره شده‌ایم.

وی ادامه داد: پیمانکار مجری پروژه در بدترین حالت ایرانی – خارجی و در بهترین حالت صددرصد ایرانی خواهد بود.

این مقام مسوول افزود: حالت دیگر این است که مجری ۵۱ درصد ایرانی و ۴۹ درصد خارجی باشد که در این صورت تا ۷۵ درصد هزینه را از فاینانس خارجی استفاده می‌کنیم.

وی تاکید کرد: اولویت ما استفاده از پول و پیمانکار ایرانی است.

اعتمادی با اشاره به ارائه اراضی از سوی دولت به بنیاد برای ساخت این پروژه ادامه داد: در طول آزادراهی که زمینی به ما تحویل داده نمی‌شود اما در طول مسیر ممکن است چهار تا پنج نقطه به عنوان مجتمع خدماتی – رفاهی در نظر گرفته شود که ورود به آن هم ضوابط خاص دارد و نقش موثری در تامین مالی ندارد.

وی گفت: یکی از اراضی‌ای که دولت به ما داده قطعه ۱۰۰ هکتاری در پردیس است که در این اراضی هم فاز ۵ مسکن مهر پردیس ساخته شده است.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران – شمال همچنین با بیان اینکه تامین مالی برابر توافق انجام شده بین بنیاد و وزارت راه در مجموع معادل هم پیش می‌رود گفت: ممکن است در بعضی از ماه‌ها یکی از طرفین جلوتر یا عقب‌تر باشد اما در مجموع بنابر تراز طرفین که سازمان حسابرسی مسوول بررسی آن است دو طرف مساوی با هم پیش رفتند.

اعتمادی با بیان اینکه تا پایان سال ۹۵ طرفین تراز نزدیک به هم داشتند، گفت: از آن به بعد برابر بررسی ها پرداخت‌های دو طرف ۵۰ به ۵۰ بوده است. در سازمان حسابرسی پرداخت‌ها را کنترل می‌کنند که طرفین به صورت مساوی ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات آورده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا