اهم اخبارراه و مسکن

تشدید نظارت بر پروازهای ورودی به کشور در پی گسترش کرونای «امیکرون»

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار اقتصادی ، شیوع گونه جدید ویروس کرونا بار دیگر نگرانی‌ها را افزایش داده است. ویروس جدید کرونا به نام امیکرون در ابتدا در شش کشور آفریقایی، بوتسوانا، آفریقای جنوبی، نامیبیا، زیمبابوه، لسوتو و اسواتینی شیوع پیدا کرد و به سرعت به سایر کشورها گسترش یافته است.

همزمان بسیاری از کشورها، تردد مسافران به این کشورها را لغو کردند. با این حال سویه جدید، مرزهای آفریقا را روی نقشه در نوردیده و وارد اروپا شد به طوری که در آلمان و انگلیس نیز مواردی از ابتلا مشاهده شده است.

نگرانی از شیوع جهانی دور جدید ویروس کرونا موجب افزایش نظارت بر مبادی ورودی مسافران شده است. همچنین وزارت بهداشت به افرادی که قصد مسافرت به این کشورها را دارند توصیه کرده است سفر خود را به تاخیر بیاندازند.

روز گذشته با دستور وزارت بهداشت و ابلاغ سازمان هواپیمایی به فرودگاه‌های کشور از جمله فرودگاه امام خمینی (ره) به عنوان مهمترین مرز هوایی، ورود مسافر به کشور مشمول تشدید سخت گیری‌ها شد.

همزمان روابط عمومی شهر فرودگاهی امام خمینی امروز(یکشنبه) از بازدید وزیر بهداشت از نحوه رعایت پروتکل‌ها و غربالگری مسافرین در بدو ورود به کشور در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)خبر داد.

«بهرام عین الهی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در راستای دستورالعمل جدید وزارت بهداشت در خصوص تشدید نظارت‌ها در مبادی ورودی کشور از پایگاه بهداشت مرزی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) بازدید کرده است.

مطابق دستورالعمل جدید ورود مستقیم و غیرمستقیم مسافرین غیر ایرانی از کشورهای جنوب آفریقا از جمله بوتسوانا، نامبیا، اسواتینی، لسوتو، موزامبیک، زیمباوه، مالاوی و افریقای جنوبی تا اطلاع ثانوی به کشورمان ممنوع است.

تمام مسافرین ایرانی که از کشورهای یاد شده عازم ایران هستند لازم است به‌مدت ۱۴روز در قرنطینه به سر برده و حق خروج نداشته و در این مدت سه بار تستPCR از آنها گرفته می شود و پس از پاسخ منفی، حق خروج از قرنطینه را دارند.

دستورالعمل جدید برای اجرایی شدن از سوی سازمان هواپیمایی کشوری به فرودگاه‌ها ابلاغ شده است.

پیش تر «حسن خوشخو» مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی با اشاره به کشف گونه جدید و خطرناک کرونا در آفریقای جنوبی، درباره محدودیت‌های احتمالی برای پذیرش مسافر از جنوب آفریقا در فرودگاه امام خمینی(ره) گفته بود: پرواز مستقیم که منجر به ورود مسافر از آفریقای جنوبی به کشور شود نداریم، اما درباره ورود مسافران پروازهای غیرمستقیم (کانکشن- CONNECTION) در صورت لزوم همان تدابیر قبلی در نظر گرفته خواهد شد.

برای مثال هم‌زمان با انتشار سویه جدید در سال ۹۸ از سمت آسیا، بسیاری از پروازهای مستقیم کنسل شد و برای پذیرش پروازهای غیرمستقیم (CONNECTION) نیز دستورالعمل خاصی اتخاذ شد و مسافران باید با برگه آزمایش منفی کرونا اجازه ورود به کشور را می گرفتند.

اقدامات بهداشتی توسط بهداشت مرزی در فرودگاه‌ها مطابق با پروتکل ‌ای ابلاغی وزارت بهداشت انجام می‌گیرد و چنانچه شرکت های هواپیمایی از بخشنامه‌های جدید تخلف کنند و یا فردی از طریق پرواز ارتباطی (CONNECTION) با ارائه مدارک گمراه کننده به ایران وارد شود، با شرکت هواپیمایی قطعا بر اساس مقررات برخورد خواهد شد.

پیش تر همزمان با شیوع ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی، وزارت راه و شهرسازی به درخواست وزیر بهداشت و درمان از اول دی ماه ۹۹ همه پروازهای بین ایران و انگلستان را تعلیق کرد که تا حدود ۴ هفته به طول انجامید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا