اهم اخبارلوازم خانگی

تشدید نظارت بر استاندارد لوازم خانگی

محمدرضا طاهری اظهار کرد: تولیدکنندگان به هیچ عنوان مجاز نیستند در بسته بندی کالای استاندارد تغییر ایجاد کنند و کالایی که استاندارد نیست را داخل یک بسته بندی استاندارد قرار دهند یا علامت استاندارد را جعل کنند.

وی با بیان اینکه جعل علامت استاندارد در واحدهای زیرزمینی اتفاق می افتد، تصریح کرد: اگر اداره استاندارد متوجه این موضوع شود، حتما کالا را جمع‌آوری می‌کند.

این مقام مسئول همچنین از امضای تفاهم نامه بین انجمن لوازم خانگی و اداره کل استاندارد استان تهران خبر داد که در آن مقرر شد با کمک انجمن، بازار لوازم خانگی کنترل شود و محصولاتی که احتمالاً در آنها تقلب صورت گرفته یا در کارگاه‌های زیرزمینی ساخته شده یا به صورت قاچاق وارد شده‌اند جمع‌آوری و از طریق مراجع قضایی با آنها برخورد شود. بنابراین نظارت‌ها تشدید خواهد شد.

طاهری در پاسخ به سوالی درباره نصب برند خارجی برای کالاهایی که در داخل تولید می‌شود، گفت: تا چند ماه گذشته یکی از مواردی که استاندارد کنترل می‌کرد، برند بود. اما با مصوبه شورای عالی استاندارد نام تجاری از مدارکی که استاندارد از واحدهای تولیدی اخذ می‌کند حذف شده. البته به این معنا نیست که هر کسی می‌تواند با هر برندی که می‌خواهد تولید کند، بلکه باید برند خود را به ثبت رسانده باشد. بنابراین اگر استاندارد مشاهده کند که برند درج شده روی کالا به ثبت نرسیده، به عنوان تقلب با واحد تولیدی برخورد می‌کند.

اخیرا انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان با تاکید بر اینکه لوازم خانگی تولید داخل که با برچسب برند خارجی در بازار عرضه می‌شوند، به دلیل ممنوعیت واردات و همچنین اعمال تحریم‌ها، فاقد اصالت خارجی و فاقد تکنولوژی روز شرکت صاحب برند خارجی هستند، تاکید کرد که فروش این کالاها، از جمله انواع برندهای کره‌ای، مصداق تقلب است.

موضوعی که هنوز هیچ مرجع قانونی، از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت درباره آن اظهار نظر نکرده و پیگیری‌ها از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز درباره سرنوشت چنین شرکت‌هایی طی هفته گذشته بی‌پاسخ مانده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا