اقتصادراه و مسکنصنعت و معدن

تدوین برنامه جامع اجرایی و عملیاتی برای اجرای طرح راهداری زمستانی

معاون راهداری سازمان راهداری از تدوین برنامه جامع اجرایی و عملیاتی برای اجرای طرح راهداری زمستانی خبر داد.

 

به گزارش تولید آنلاین، حیدر مطاعی اظهار کرد:در شرایط جوی و وضعیت بارشها در کشور، بحث نگهداری ابنیه فنی و انجام فرآیندهای جاری راهداری بسیار حائز اهمیت است به گونه‌ای که الزام انجام بازدیدهای هفتگی از ابنیه فنی به ویژه پلها، بیش از پیش ضروری است.

وی با اشاره به اینکه وقوع حوادث طبیعی نظیر سیل غیرمترقبه است، داشتن برنامه‌ریزی و پیش‌آمادگی در ارتباط با ابنیه فنی راه را حایز اهمیت دانست و افزود تجهیز تمامی گردنه‌ها و مناطق برفگیر به دستگاه گریدر و نمک‌پاش و همچنین انجام بازدیدهای مستمر از راهدارخانه‌ها و بررسی نیروهای راهداری، وضعیت آن‌ها و امکانات و ماشین‌آلات راهداری و آمادگی آنها باید از هم‌اکنون صورت گیرد.

به گفته وی، در مواقع بارش در فصول سرد سال، گاهی شرایط برف‌روبی و مقابله با اثرات بارشهای شدید باران و وقوع سیل بر جسم خاک و ابنیه فنی راهها، باید با دیدگاه‌ حاکمیتی و با کمک و بهره‌مندی از امکانات حاکمیتی انجام شود. این در حالی است که در مواقع بحرانهایی اینچنین، همکاری مردم و کاربران جاده‌ها و پلیس راه بسیار اهمیت دارد.

مطاعی افزود: نظارت بر اعمال مقررات عبور و مرور در طول جاده‌ها در ایام بارش برف و همراه داشتن ادوات و وسایل ایمنی از سوی پلیس راه تا حد زیادی در تأمین ایمنی تردد مسافران تأثیرگذار است و همچنین به ما در امر راهداری زمستانی کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: نجات جان انسانها اهمیت فراوانی دارد. حتی نجات جان یک انسان نیز برای قشر راهداری مهم است و تلاش می‌کند همواره راه را برای عبور کاربران و مسافران هموار کرده و نویدبخش آرامش در جاده‌ها باشد که این امر در فصول سرد سال از ضرورت و اهمیت بیشتری برخوردار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا