اقتصاداقتصاد بین المللانرژیصنعت و معدن

تحریم نفت ایران یک نگرانی قابل ملاحظه بازار نفت شده است

رئیس آژانس بین‌المللی انرژی گفت فکر نمی‌کند عربستان تولید نفتش را به‌خاطر ماجرای خاشقچی کاهش دهد ولی به‌خاطر کاهش عرضه نفت توسط ونزوئلا و ایران و افزایش شدید تقاضا «نگرانی‌های قابل ملاحظه‌ای» در مورد بازار نفت وجود دارد.

 

به گزارش تولید آنلاین؛ به نقل از رویترز، فاتح بیرول، رئیس آژانس بین المللی انرژی گفت نگران نیست که عربستان سعودی در پاسخ به هرگونه تحریم احتمالی به‌خاطر قتل جمال خاشقچی، تولید نفت را کاهش دهد ولی تأکید کرد تحولات سیاسی بر بازار انرژی تأثیر می‌گذارد.
بازار نفت نگران است عربستان سعودی، بزرگترین صادر کننده نفت خام جهان هر گونه اقدام تنبیهی قدرت‌های جهان به‌خاطر مرگ خاشقچی در کنسولگری عربستان در استانبول را تلافی کند. بیرول در پاسخ به این نگرانی‌ها گفت: «مسائل ژئوپولیتیکی و غیر انرژی زیادی وجود دارد که بر بازار نفت هم تأثیر خواهد گذاشت».
وی در حاشیه کنفرانس ال‌ان‌جی در ژاپن اظهار داشت: «تولید کنندگان اصلی نفت تلاش زیادی می‌کنند تا تولید را بالا ببرند و بازار را آرام کنند. من از تمام تولید کنندگان و مصرف کنندگان می‌خواهم طی ماههای خیلی سخت آینده یک حس و خرد مشترک داشته باشند».
او اضافه کرد فکر نمی‌کند عربستان تولید نفتش را کاهش دهد ولی به‌خاطر کاهش عرضه نفت توسط ونزوئلا و ایران و افزایش شدید تقاضا، «نگرانی‌های قابل ملاحظه‌ای» در مورد بازار نفت وجود دارد.
بیرول ادامه داد: «در بحبوحه موازنه عرضه و تقاضا، احتمال دارد که حتی شاهد قیمت‌های بالاتری برای نفت باشیم و طبق معمول این افزایش قیمت در بدترین زمان برای اقتصاد جهانی اتفاق می‌افتد».
عربستان سعودی قتل روزنامه‌نگار جمال خاشقچی را در کنسولگری‌اش در استانبول «یک اشتباه بزرگ و جدی» خواند ولی سعی کرد از ولیعهد کشورش دفاع کند و گفت محمد بن سلمان از چیزی خبر نداشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا