اقتصاداقتصاد بین المللاهم اخبارتجارتصادرات و وارداتصنعت و معدن

تجارت ایران و اروپا در رقم ۵.۳ میلیارد یورو درجا زد

به گزارش تولید آنلاین، آمار منتشر شده از سوی اداره اطلاعات اقتصادی اتحادیه اروپا (یورو استات) نشان می دهد مبادلات تجاری ایران و ۲۸ عضو این اتحادیه در سه ماهه نخست سال جاری میلادی بدون تغییر محسوس نسبت به مدت مشابه سال قبل باقی مانده است.

بر اساس این گزارش مبادلات دو طرف در سه ماهه نخست ۲۰۱۷ بالغ بر ۵.۳۰۷ میلیارد یورو بوده که این رقم در سه ماهه نخست امسال به ۵.۳۰۲ میلیارد یورو رسیده است.

صادرات اتحادیه اروپا به ایران در ماه های ژانویه تا مارس ۲۰۱۸ با کاهش ۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۲.۳۹ میلیارد یورو رسیده است. در سه ماهه نخست ۲۰۱۷ صادرات اتحادیه اروپا به ایران ۲.۵۳ میلیارد یورو اعلام شده بود.

اما واردات اتحادیه اروپا از ایران در سه ماهه نخست ۲۰۱۸ رشد ۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته و به ۲.۹۱۲ میلیارد یورو رسیده است. در سه ماهه مشابه سال قبل ۲.۷۷۷ میلیارد یورو کالا از ایران وارد شده بود.

بر اساس این گزارش آلمان، ایتالیا و فرانسه به ترتیب بزرگترین صادرکنندگان کالا به ایران در سه ماهه نخست ۲۰۱۸ در میان کشورهای اروپایی شناخته شده اند. صادرات آلمان به ایران در سه ماهه نخست ۲۰۱۸ بالغ بر ۶۵۹ میلیون یورو، ایتالیا ۴۰۸ میلیون یورو و فرانسه ۲۴۸ میلیون یورو گزارش شده است.

سه کشور ایتالیا، اسپانیا و یونان نیز به ترتیب بزرگترین واردکننده های اروپایی از ایران در سه ماهه نخست ۲۰۱۸ شناخته شده اند. واردات ایتالیا از ایران در این دوره ۸۱۶ میلیون یورو، اسپانیا ۵۷۷ میلیون یورو و یونان ۵۴۸ میلیون یورو بوده است .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا