اقتصاد

تاکید شریعتمداری بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های ساخت داخل در کشتیرانی

«محمد شریعتمداری» در نشستی با «محمدرضا مدرس‌خیابانی» مدیر عامل شرکت گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (بزرگ ترین هلدینگ حمل و نقل کشور) و تعدادی از کارکنان این مجموعه گفت: امروز گروه کشتیرانی در شرایط جنگ اقتصادی نابرابر، به یکی از اتاق‌های جنگ علیه تحریم‌های ظالمانه تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: در شرایط عادی کار کردن امری طبیعی است اما آنچه اهمیت فعالیت‌های گروه کشتیرانی را چندین برابر می‌کند، کار در شرایط تحریم است.

وزیرتعاون افزود: گروه کشتیرانی کشور با فعالیت‌های شبانه‌روزی در حوزه صادرات و واردات، نقشه بدخواهان کشور را برای ایجاد اختلال در نظام کالاهای اساسی نقش بر آب کرده است.

وی ادامه‌داد: دشمن به دنبال قطع صادرات و واردات کشور بود اما بخش عمده‌ای از ناکامی بدخواهان نظام، حاصل فعالیت و مسوولیت‌پذیری کارکنان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است.

شریعتمداری تاکید کرد: در شرایط جنگ تحمیلی محدودیت‌هایی در زمینه نقل و انتقال کالا وجود نداشت و در نهایت حمله‌ای انجام می‌شد، اما امروزه سراسر جهان صحنه‌ای مین‌گذاری شده در عرصه اسناد، مدارک و نقل و انتقال کالاهاست و باید در این تغییر چینش رفتاری متفاوت داشت.

وی اظهار داشت: امروز سایه شوم تحریم بر سر کشور ما وجود دارد و باید در این شرایط طوری رفتار کرد که امکان سوء استفاده وجود نداشته باشد.

وزیر تعاون یادآور شد: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس نیز برای امنیت و آرامش مردم کشور تلاش می‌کرد، اما اکنون در احاطه تحریم‌ها و در شرایطی متفاوت در حوزه حکمرانی شرکتی نیز امانتدار خوب اموال بازنشستگان است.

شریعتمداری گفت: باید دوباره به عظمت گذشته کشتیرانی و صنعت دریایی در هفت دریا بازگردیم، زیرا این صنعت می‌تواند نقشی عظیم و پر رنگی در تولید، اشتغال و ثروت در کشور ایجاد کند.

وی با اشاره به سابقه تاریخی کشتی سازی ایرانیان در گذشته‌های دور، تاکید کرد: ایجاد صنعت کشتی سازی در کشورمان دور از انتظار و غیر قابل تحقق نیست.

وزیرتعاون گفت: گروه کشتیرانی درعرصه حمل بار، واردات، صادرات و تامین نیازهای اساسی مردم در داخل کشور و بسیاری از موارد دیگر شبانه روزی تلاش می‌کند و در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارد .

وی افزود: شفافیت، سرلوحه برنامه‌های گروه کشتیرانی به شمار می‌رود و از امانت‌های سپرده شده به این مجموعه در همه عرصه‌ها به خوبی صیانت می‌شود.

شریعتمداری ادامه داد: با غیرت و احساس ملی، صرفه‌جویی و حفظ بیت المال می‌توان در کشور به دستاوردهای بزرگ رسید و در گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شاهد دل سوزی برای دست یافتن به اهداف بزرگ هستیم.

وی یادآورشد: انتصاب مدیران جوان، اندیشه ورز و خلاق در خانواده وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی نتایج بسیارخوبی به دنبال داشته است.

وزیر تعاون اضافه‌کرد: باید همه ما برای روزهای باقی مانده تا انتهای فعالیت دولت تدبیر و امید برنامه ریزی درست و اجرایی داشته باشیم تا بتوانیم به ارائه خدمات استمرار ببخشیم.

وی در حاشیه این نشست صمیمانه با اهدای لوح افتخاری از خدمات و زحمات «مدرس خیابانی» مدیر عامل شرکت گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران که به تازگی نام وی به فهرست تحریم‌ها اضافه شده تقدیر و ازبخش‌های مختلف گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بازدید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا