اخباربرگزیدهاقتصاد و تجارتاهم اخبارتجارتشرکتهاصنعت و معدنلوازم خانگیگفتگو و مصاحبه

تاسیس بزرگترین آزمایشگاه تولید فن‌های بزرگ در شرکت دمنده برای اولین بار در ایران

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد، شرکت دمنده بیش از سه سال است  که روی فن های لوازم خانگی فعالیت هایی صورت داده و فن های خانگی، اون تستر و فن های اگزاست پکیج خانگی را تولید می نماید. براساس این طراحی ها و تولید محصولات، ضمن تامین نیازهای بازار داخلی، از ارزبری جلوگیری شده است.

اخیرا شرکت دمنده که یکی از شرکت های خوشنام و با سابقه در زمینه تولید فن و هواکش است، از طریق احداث آزمایشگاه بزرگی توانست، موضوع تولید فن های بزرگ را برای تونل ها و شرکت های مختلف آغاز کند و این خبر، می تواند از لحاظ کاهش هزینه شرکت ها و همچنین تامین قطعات مورد نیاز سازمان ها و دستگاه های اجرایی بسیار موثر و مناسب باشد.

شرکت دمنده سابقه ۵۰ ساله در تولید فن و هواکش و الکتروموتور دارد و به گفته مدیرعامل این شرکت، علی‌رغم وجود مشکلات، همیشه در حال رشد و پیشرفت بوده‌ و محصولات جدید را به بازار ارائه نموده است. امسال نیز وارد بخش تولید کولر گازی شده‌ و کولرگازی وارد سبد محصولات این شرکت شده است.

احمد بستانچی، مدیرعامل شرکت دمنده می گوید: من از سال ۱۳۴۱ وارد صنعت تأسیسات شدم و از سال ۱۳۴۶ تا امروز، به طور مستقل مشغول به فعالیت هستم. در طی این سال ها، به مرور به سمت تولید فن و هواکش رفتم و بیش از ۵۰ سال است که در این زمینه مشغول به فعالیت هستم. پیش از انقلاب که محدودیت واردات الکتروموتور وجود داشت، الکتروموتور و سپس فن‌ها را تولید کردیم. پس از انقلاب هم وارد حوزه تولید فن‌های خانگی شدیم و با توجه به نیاز بازار، انواع فن‌ها را تولید و روانه بازار کردیم. بیش از سه سال است که شرکت دمنده روی فن های لوازم خانگی فعالیت هایی را انجام داده و فن های خانگی، اون تستر و فن های اگزاست پکیج خانگی را تولید می نماید. براساس این طراحی ها و تولید محصولات، ضمن تامین نیازهای بازار داخلی، از ارزبری جلوگیری شده است

وی افزود: در حال حاضر سیزده هکتار فضای کار و هزار نفر پرسنل داریم که در کنار هم مشغول به کار هستیم و چهارصد نوع فن در کاربردهای خانگی و صنعتی مانند فن‌های تونل‌، فن‌های ضد حریق و… را تولید می‌کنیم.

احمد بستانچی با اشاره به روند رو به رشد شرکت دمنده، عنوان کرد: علی‌رغم وجود مشکلات، همیشه در حال رشد و پیشرفت بوده‌ایم و محصولات جدید را به بازار ارائه نموده‌ایم. اخیراً نیز وارد بخش تولید کولر گازی شده‌ایم و سال آینده نیز این محصول وارد سبد شرکت می‌شود. همچنین آزمایشگاه بزرگی را برای تولید فن‌های بزرگ ساخته‌ایم که چنین فضایی در ایران تاکنون وجود نداشته است.

وی اظهار داشت: در چند سال اخیر، مشکلات زیادی برای تولیدکننده‌ها ایجاد شده است و اگر مسئولین حمایت نکنند، این مسائل موجب نابودی تولیدکنندگان می‌شوند و اقتصاد کشور به شدت آسیب می‌بیند. امیدوارم تدبیری اندیشیده شود تا صنعتگران بتوانند با خیالی آسوده‌تر به کار خود ادامه دهند و مشکلات واحدهای تولیدی کاهش یابد. مسوولان باید در این زمینه، ضمن بهبود فضای کسب وکار و تولید، کاهش تورم و هزینه، ثبات اقتصاد و نرخ ارز و هزینه ها، در تامین نیازهای واحدهای تولیدی نیز همت کنند و مشکلات واحدهای تولیدی نیز به تدریج حل شود.

برخی واحدهای تولیدی در این شرایط قادر به ادامه کار نیستند و با مشکلات متعددی مواجه هستند که باید حل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا