استان هااقتصادتجارتصادرات و وارداتکرمانشاه

بیش از یک میلیارد دلار کالا از کرمانشاه صادر شد

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: در نیمه اول امسال یک میلیارد و ۳۹۶ میلیون و ۶۶۸ هزار و ۵۰۱ دلار کالا به وزن ۲ میلیون و ۸۲۳ هزار و ۱۲۱ تن از گمرکات و بازارچه های مرزی استان به خارج از کشور صادر شد.

 

به گزارش تولید آنلاین، خلیل حیدری بیان کرد: این میزان صادرات کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۵۳ درصد افزایش و از حیث وزن نیز ۳۰ درصد رشد داشته است.
وی گفت: از مجموع کالاهای صادر شده ۶۶۲ میلیون و ۹۱۶ هزار و ۶۸۲ دلار با وزن یک میلیون و ۶۶۲ هزار و ۶۸۴ تن در گمرکات کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و پاوه اظهار و صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۵۴درصد و از حیث وزن ۳۱ درصد افزایش داشته است.
حیدری ادامه داد: سایر گمرکات کشور نیز در این مدت ۷۳۳ میلیون و ۷۵۱ هزار و ۸۱۹ دلار کالا را با وزن یک میلیون و ۱۶۰ هزار و ۴۳۷ تن از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۵۲ درصد افزایش و از حیث وزن نیز ۲۸ درصد رشد داشته است.
مدیرکل گمرکات کرمانشاه ، عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را ظروف از مواد پلاستیکی، سیب زمینی محفوظ شده، گوجه فرنگی تازه یا سردکرده، انواع کاشی، انواع نایلون پلاستیکی، کولرهای آبی، گرانول پلی اتیلن، نایلون پلاستیکی رولی، انواع بستی، مصنوعات پلاستیکی شامل انواع ورقه و پالت اعلام کرد و گفت: بیشتر کالاهای فوق به کشور عراق صادر می شود.
وی بیان داشت: در نیمه نخست سال ۱۳۹۷ در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به ۳۴ کشور صادرات قطعی انجام شده است.
استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با ۲ بخش کُرد و عرب نشین کشور عراق و داشتن ۶ مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می دهد.
سالانه بیش از ۲ میلیارد دلار کالا از کرمانشاه به عراق صادر می شود که بیش از ۵۰ درصد کل صادرات ایران به این کشور را تشکیل می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا