اقتصاداقتصاد و تجارتتجارتلوازم خانگی

بیش از ۸۰۰ دستگاه لوازم خانگی بی‌کیفیت توقیف شد

عباس نوری اظهار کرد: در پنج ماهه اول امسال، ۸۱۹ دستگاه فرآورده بی‌کیفیت و فاقد علامت استاندارد در صنعت لوازم خانگی برقی و گازی اعم از هود اجاق خوراک پزی، اجاق گاز، آون توستر، فر برقی، کابین برودتی و کولر آبی، توقیف و جمع آوری و به مراجع قانونی ارجاع شده است.

به گفته وی بر اساس آمار و با توجه به حساسیت مقام معظم رهبری در حوزه لوازم خانگی و حمایت از تولید با کیفیت، نظارت‌ها و تمرکز این اداره کل در این حوزه نسبت به سال گذشته، ۳۰ درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئول مهمترین عوامل برخورد با متخلفان را نداشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد و جعل آن و بی کیفیتی محصولات در آزمون بر اساس الزامات استاندارد ملی عنوان کرد و گفت: در پنج ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ به دلیل بی کیفیتی محصول و نقص در فرآیند تولید، تعداد ۶۵ پروانه استاندارد لوازم خانگی ابطال و ۲۶ مورد تعلیق شده است.

نوری در پایان در پاسخ به اینکه چه برخوردی با متخلفان صورت گرفته، تصریح کرد: از جمله اقدامات اداره کل در این خصوص، تعلیق یا ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد متخلفان، معرفی آن‌ها به مراجع قانونی و اعمال جرایم نقدی و غیر نقدی است.

گفتنی است پیش‌تر دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفته بود که در پی اثرات منفی قیمت‌گذاری دستوری، تولیدکنندگان باید قیمت تمام شده را پایین بیاورند و حتی برخی سراغ قطعات ارزان قیمت رفته‌اند./ ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا