اقتصاد

بهره‌مندی ۹ میلیون روستایی از آب شرب سالم تا پایان دولت دوازدهم

«حمیدرضا جانباز» روز سه شنبه در مراسم افتتاح آبرسانی به ۱۳۷ روستا در دو استان کشور با حضور وزیر نیرو در محل پژوهشگاه نیرو افزود: تلاش می شود تا قبل از پایان دولت دوازدهم عملکرد دولت در بخش آبرسانی روستایی به بهترین نتیجه برسد.

وی ادامه داد: بااجرای این طرح ها، در مجموع ۱۴ هزار و ۱۶۰ روستا با جمعیتی بالغ بر ۹.۲ میلیون نفر دارای آب شرب سالم خواهند شد و بدین ترتیب جمعیت روستایی بهره مند از آب شرب سالم به ۹ میلیون نفر خواهد رسید.

جانباز خاطرنشان ساخت: در قالب پویش هر هفته #الف-ب-ایران آبرسانی به یک هزار و ۶۳۸ روستا با جمعیت ۹۷۹ هزار نفر در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: تاکنون و با احتساب طرح هایی که هفته گذشته با حضور رییس جمهوری به بهره برداری رسید ۶۷۵ روستا با جمعیت ۵۰۰ هزار نفر بهره مند شده اند.

وی اعتبار این طرح ها را ۵۷۹ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: تا امروز ۱۲ هزار و ۱۸۹ روستا با جمعیت ۸.۲ میلیون نفر و با اعتبار ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از آب شرب بهره مند شده اند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: امروز آبرسانی به ۱۳۷ روستا با جمعیت ۱۶۰ هزار نفر و اعتبار ۱۰۷ میلیارد تومان به نتیجه رسید.

امروزبا حضور «رضا اردکانیان» وزیر نیرو، طرح‌های آب‌رسانی به ۱۳۷ روستا در دو استان مرکزی و فارس و همچنین سه پروژه ساز و کاری به بهره‌برداری رسید.

از مجموع طرح‌های آماده افتتاح، دو پروژه ساخت و سازی با اعتبار ۱۰۷ میلیارد تومان و سه پروژه نیز جزو پروژه‌های ساز و کاری است که در پژوهشگاه نیرو افتتاح شد.

در استان مرکزی پروژه آبرسانی به ۷۴ روستا با اجرای ۱۹۸ کیلومتر خطوط انتقال برای تامین آب شرب ۲۹ هزار و ۲۳۱ نفر از جمعیت روستایی استان با اعتبار ۳۱.۸ میلیارد تومان افتتاح شد.

پروژه آبرسانی به ۶۳ روستا در استان فارس نیز که با اجرای ۱۱۸ کیلومتر خطوط انتقال جمعیتی حدود ۳۱ هزار و ۵۰۱ نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد، با اعتبار ۷۵.۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا