اقتصاد

بهره‌برداری از ۲ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال پروژه صنعت آب و برق کلید خورد

بهره‌برداری از ۱۴ پروژه صنعت آب و برق به ارزش ۲ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال در سه استان با حضور وزیر نیرو و در قالب سی و دومین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران آغاز شد.

به‌گزارش تولیدآنلاین، بهره برداری از ۱۴ پروژه توسط «رضا اردکانیان» وزیر نیرو در استان‌های خراسان رضوی، سمنان و کردستان آغاز شد.

براین اساس از ۱۴ پروژه، هشت پروژه سهم استان خراسان رضوی و  پنج پروژه برای سمنان است و یک پروژه نیز در استان کردستان به بهره‌برداری رسید.

پروژه‌های استان خراسان رضوی، شامل افزایش پست ۱۳۲ کیلوولت بوعلی و خواجه ربیع، پارک آموزشی انتقال و فوق توزیع، افزایش ظرفیت پست ۱۳۲ کیلوولت موبیل ترشیز، نیروگاه بادی ۰.۶۶ مگاواتی خرگرد، دو نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی در مشهد، آبرسانی به ۴۲ روستا و برق‌رسانی به دو روستا است.

برق‌رسانی به یک روستا، پست ۶۳.۲۰ کیلوولت امیرکبیر، نوسازی پست ۶۳ شاهرود، واریانت خط ۴۰۰ کیلوولت علی‌آباد و توسعه، احداث، ‌اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع ۵ پروژه در استان سمنان افتتاح شد.

همچنین ارتقای ظرفیت نامی نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج به ظرفیت ۲۵ مگاوات تنها پروژه افتتاح شده در استان کردستان است .

 این پروژه‌ها با هدف افزایش قابلیت اطمینان شبکه، کاهش خاموشی‌های ناخواسته، تامین برق پروژه مسکن مهر، ایجاد ظرفیت جدید برق‌رسانی، رضایتمندی مشترکان، صرفه‌جویی در آب و گاز و برق‌رسانی به ۴۵ خانوار جمعیت روستایی به بهره‌برداری رسیده اند.

«رضا اردکانیان» وزیر نیرو در هفته سی و یکم پویش هر هفته #الف ب-ایران تاکید کرد که امسال مقرر بود که در قالب پویش هر هفته#الف_ب_ایران ۲۵۰ پروژه مهم صنعت آب و برق در سراسر کشور به بهره برداری برسد که در هفته سی و یکم آن تعداد ۱۵۴ پروژه به بهره برداری رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا