تجارتصادرات و واردات

بهبود شرایط اقتصادی کشور با توسعه صادرات

به گزارش خبرنگار اقتصادی ، «مسعود خوانساری» روز شنبه در نشست صبحانه کاری با «علیرضا پیمان پاک» رییس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه بزرگترین دغدغه امروز کشور مساله صادرات است، اظهار داشت: در صورتی که موانع این بخش رفع شود، مشکلات اقتصادی بسیاری در کشور حل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت فعلی بودجه و تورم، وضعیت اقتصادی بهبود نخواهد یافت مگر اینکه صادرات را در اولویت کشور قرار دهیم.

خوانساری با اشاره به اینکه سازمان توسعه تجارت، جایگاه اصلی صادراتی را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر به دلیل محدودیت های ارزی، بخش صادرات آسیب بسیاری را متحمل شد که امیدواریم در دولت سیزدهم و با همکاری وزرای مربوطه شاهد تسهیل صادراتی باشیم.

وی با بیان اینکه جوان بودن مسوولان دولت به پیشبرد اهداف کمک می کند، تصریح کرد: با توجه به اینکه نمایندگان دولت آماده مشورت با بخش خصوصی هستند باید از این فرصت استفاده کنیم تا با تعامل، بیشتر طرح های کارشناسی ارائه شود و به اجرا برسد.

رییس اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد: بخش خصوصی نباید ایده های کلی و غیر قابل اجرا طرح کند بلکه با استفاده از موقعیت خود در دولت، باید طرح عملیاتی داشته باشد تا توسعه صادرات در سال جاری آغاز و در آینده شاهد رشد چشمگیر در این بخش باشیم.

به گفته خوانساری، ۱۵ نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت به هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران معرفی نشده اند که امیدواریم این روند تسریع شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا