اقتصاد بین المللصنایع معدنی

برنامه آمریکا برای اعمال تعرفه گمرکی ۸۰۰ درصدی برای فولاد روسیه

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد، واردات آلیاژهای فولادی و کربنی از روسیه، بلاروس و امارات به آمریکا سبب دامپینگ قیمتی در این کشور شده و قرار است از این پس برای واردات این محصولات از روسیه به آمریکا تعرفه گمرکی ۷۵۶.۹۳ درصدی اعمال شود.

به گزارش ماین نیوز، به نقل از راشاتودی، وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد: آلیاژهای فولادی و کربنی صادراتی به آمریکا از روسیه، بلاروس و امارات باعث دامپینگ این محصولات در بازار آمریکا شده و از این پس این محصولات برای ورود به آمریکا از روسیه شامل تعرفه گمرکی ۷۵۶ درصدی خواهد شد.

ویلبور راس وزیر بازرگانی آمریکا در این باره گفت: آمریکا به تجارت عادلانه، آزاد و متقابل با این کشورها پایبند است و قصد دارد شرایط واردات محصولات فولادی به آمریکا از این کشورها را به دقت مورد ارزیابی قرار دهد.

وی ادامه داد: وزارت بازرگانی آمریکا به شدت به حمایت از شرکت‌های آمریکایی در برابر تولیدکنندگان خارجی که نمی‌خواهند عادلانه بازی کنند، متعهد است.

بنا به اعلام این وزارتخانه شرکت‌های روسی، بلاروسی و اماراتی فولاد را در بازار آمریکا با قیمتی معادل ۷۵۶.۹۳ درصدی پایین‌تر از قیمت واقعی آن در آمریکا عرضه می‌کنند.

قرار است از این پس گمرک آمریکا از محل واردات آلیاژهای فولادی و کربنی از روسیه به این کشور ۷۵۶.۹۳ درصد تعرفه گمرکی دریافت کند.

واردات این محصولات از بلاروس و امارات نیز شامل تعرفه ۲۸۰ و ۸۴.۱ درصدی خواهد بود.

بنا به اعلام این وزارتخانه طی سال گذشته میلادی ارزش واردات این محصولات از روسیه، بلاروس و امارات ۳۲.۳، ۱۰.۴ و ۷ میلیون دلار بوده است.

از زمان روی کارآمدن ترامپ تعداد پرونده‌های دامپینگ که به اعمال تعرفه گمرکی برای واردات به آمریکا منجر شده است ۴۸ درصد نسبت به سال ۲۰۱۶ افزایش داشته است.

پیشتر طی ماه های گذشته نیز آمریکا برای واردات فولاد از چین نیز تعرفه گمرکی ۲۸۰ درصدی اعمال کرده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا