انرژی

برق صنایع قطع نمی‌شود؛ مدیریت می‌شود

«مصطفی رجبی مشهدی» افزود: تلاش بر این است که در ایام اوج بار مصرف تابستان برق صنایع قطع نشود و با جابجایی بار از این امر جلوگیری شود.

وی ادامه داد: صنایع می‌توانند با جابجایی تعطیلات و تعمیرات خود به این ایام به کمک شبکه برق آمده و مانع از بروز محدودیت در شبکه شوند.

سخنگوی صنعت برق گفت: متناسب با شرایط و ضعیت تولید برق در کشور اگر نیاز شود تلاش خواهیم کرد با اعمال محدودیت‌هایی مانع از خاموشی برق صنایع شویم تا هم چرخ صنایع از حرکت باز نماند و هم نیاز برق کشور تامین شود.

رجبی مشهدی ادامه داد: البته امسال تلاش خواهیم کرد با هماهنگی خود صنایع و وزارت صنعت، معدن و تجارت به گونه‌ای عمل شود که صنایع با کمترین میزان محدودیت روبر شوند.

وی افزود: سال گذشته به دلیل ناترازی تولید و مصرف برق ناگزیر به اعمال برخی محدودیت‌های بیشتر و برخی مواقع قطعی شده‌ایم که امسال با تلاش‌های صورت گرفته و افزایش ظرفیت تولید برق این محدودیت ها کمتر خواهد بود.

وزیر نیرو در روزهای اخیر با بیان اینکه برای تابستان امسال مدیریت مصرف و کاهش ناترازی‌ها در دستور کار قرار گرفته است، گفت: بیشترین محدودیت مصرف باید در بخش اداری اعمال شود و ابتدا از وزارت نیرو شروع خواهیم کرد.

«علی‌اکبر محرابیان» افزود: طی سال‌های اخیر به دلیل برخی نارسایی و بی‌توجهی‌ها شاهد ناترازی‌هایی در بخش تولید و مصرف برق بوده‌ایم که اثرات آن همچنان ادامه دارد و خوشحالیم با برنامه‌ای که تدوین و اجرایی شد، مدیریت مصرف و کاهش ناترازی‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه امروز تلاش می‌کنیم برنامه‌های روی میز صنعت برق را مو به مو اجرایی کنیم، افزود: یکی از برنامه‌ها، افزایش ۳۵ هزار مگاوات تولید برق و توسعه شبکه‌های توزیع، انتقال پست و دیگر تجهیزات و تأسیسات برق است، به‌گونه‌ای که بتوانیم برق را به خوبی تأمین و توزیع کرده و در اختیار مردم قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا