اقتصادانرژی

برق‌رسانی به بیش از ۲ هزار روستا از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون

به‌گزارش روز چهارشنبه از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، بخش برق کشور به‌عنوان صنعتی زیربنایی در چهار دهه گذشته توانسته با توسعه طرح‌ها و اقدام‌های خود در زمینه‌های مختلف نقش مهمی را در افزایش سطح رضایتمندی مردم و همچنین توسعه و آبادانی کشور ایفا کند که طبق برنامه‌ریزی انجام شده، وزارت نیرو از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون توانسته تعداد ۸۰۹ روستا را برق‌رسانی کند.
عملکرد مقایسه‌ای نشان می‌دهد تا ابتدای تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران، چهار هزار و ۳۶۷ روستا در کشور از نعمت برق بهره‌مند بودند که این رقم تا ابتدای دولت یازدهم به ۵۴ هزار و ۶۴۱ روستا رسیده و از زمان دولت یازدهم با اضافه شدن دو هزار و ۱۵۲ روستای دیگر در آغاز دولت دوازدهم ۵۶ هزار و ۷۹۳ روستا برق‌دار شد.
همزمان با شروع دولت دوازدهم تا نیمه ۱۴۰۰ نیز با بهره‌مند شدن یک هزار و ۲۷۰ روستای دیگر قرار است تعداد روستاهای دارای برق به رقم ۵۸ هزار و ۶۳ روستا برسد.

دولت تدبیر و امید و ارمغان برق برای سه هزار و ۴۲۲ روستا

دولت تدبیر و امید در مجموع از نیمه دوم سال ۱۳۹۲ که فعالیت خود را آغاز کرد تا نیمه ۱۴۰۰ تعداد سه هزار و ۴۲۲ روستا را برق‌دار خواهد ساخت.
بررسی ها نشان می دهد دولت تدبیر و امید بطور متوسط در طول فعالیت خود هر ماه تامین برق ۳۵ روستا را عملیاتی ساخته که به دلیل اتمام برق‌رسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار و در ادامه روستاهای بالای ۱۰ خانوار، بعد مسافت و سخت‌گذری روستاهای باقی‌مانده، برق‌رسانی بشکل طبیعی روند کاهشی دارد.

آمارهای وزارت نیرو گویای آن است که اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹.۷ درصد جمعیت روستایی کشور از نعمت برق برخوردار شده اند که این آمار در سال ۲۰۱۸ در جهان به ترتیب معادل ۹۶ و ۷۹ درصد ثبت شده بود.

تعداد مشترکان صنعت برق درابتدای انقلاب سه میلیون و ۳۹۹ هزار مشترک بود که این تعداد در پایان سال ۹۲ به ۳۰ میلیون و ۲۸۷ هزار مشترک رسید و در پایان دی ماه ۹۹ به ۳۷ میلیون و ۵۱۲ هزار مشترک رسید.

بررسی آمارهای صنعت برق و مقایسه آن با شاخص های ابتدای انقلاب، بیانگر رشد ۱۱ برابری تعداد مشترکان برق کشور است.برهمین اساس، آمار مشترکان صنعت برق میانگین در هر چهار سال یکبار نسبت به ابتدای انقلاب، شاهد رشد چشمگیری بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا