اقتصادکار و تعاون

بررسی راهکارهای توسعه حمل‌ونقل هوشمند در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی

نخستین کنفرانس ملی راهکارهای توسعه حمل و نقل هوشمند نهم آبان ماه امسال برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، نخستین کنفرانس ملی راهکارهای توسعه حمل و نقل هوشمند و پنجمین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی لجستیک، پایانه‌ها، زنجیره تامین حمل و نقل هوشمند نهم تا دوازدهم آبان ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار خواهد شد.

سیستم‌های حمل و نقل هوشمند مفهومی جدید در حوزه مدیریت شهری است که پویایی و رونق این صنعت را در پی دارد و کارایی آن را افزایش می‌دهد. به دلیل اهمیت بالای این حوزه در کشور، متولیان این امر، برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی برای رونق دادن به این حوزه در نظر گرفته‌اند که برگزاری نخستین کنفرانس ملی راهکارهای توسعه حمل و نقل هوشمند، از جمله این موارد است.

امروزه هوشمندسازی سازمان‌ها و سیستم‌های شهری کلانشهرها و مادرشهرها جزو دغدغه‌های نظام‌های مدیریتی شهرهاست؛ زیرا این دسته از شهرها به نسبت شهرهای کوچک و متوسط پهنه گسترده‌تری را در بر می‌گیرد.

سیستم حمل و نقل عمومی یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین سیستم‌ها در توسعه یک شهر است، شبکه سیستم‌های حمل و نقل همانند رگ‌های بدن است که زندگی را در سراسر شهر جاری می‌کند و چنانچه خللی در این سیستم به وجود بیاید یا کمبودی در هر نقطه حس شود، کل ساختار شهر تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

بر همین اساس ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دنبال اجرایی‌سازی طرح‌هایی است که بتواند گامی در جهت بهبود اوضاع حمل و نقل در کشور بردارد؛ گامی که در آن هر کدام از بازیگران این عرصه سهم کوچکی از آن را به عهده گیرند و این صنعت پرچالش را به سمت روزهای بهتر سوق دهد؛ روزهایی که با به کارگیری ایده‌های خلاق می تواند نویدبخش آینده‌ای روشن برای این صنعت باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا