اخباربرگزیدهاستان هااقتصاداقتصاد و تجارتخوزستانشرکتهاصنایع معدنیصنعت و معدنصنعت ومعدنگفتگو و مصاحبه

 بحث مواد اولیه ابرچالش صنعت فولاد است

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد،امین ابراهیمی  افزود: با توجه به برنامه‌هایی که در افق ۱۴۰۴ تعریف شده است، سالیانه ۱۶۷ میلیون تن نیاز به سنگ آهن داریم در حالی که میزان خوراک فعلی حداکثر بین ۱۳ تا ۱۵ سال آینده را تأمین می‌کند.

وی از ورود فولاد خوزستان به بخش اکتشافی معدن در کشور خبر داد و گفت: برای رسیدن به افق مورد نظر، سهم ۲۵ درصدی از تولید کشور را تعریف کرده و اقدامات مؤثری مانند خرید برخی از معادن کوچک و کار‌های اکتشافاتی انجام داده ایم.

ابراهیمی افزود: در حوزه آباده جازموریان کار اکتشافی را حدود ۴ هزار متر مربع در یک فضای ۱۸ هزارکیلومتر مربعی شروع کردیم و توانستیم به ذخایر خوبی دست پیدا کنیم.

وی به تأسیس مجموعه اکتشافی فولاد خوزستان اشاره کرد و گفت: در حوزه اکتشاف سرمایه گذاری خیلی مفصلی را انجام دادیم. 

ابراهیمی در ادامه از همکاری مشترک با ایمیدرو خبر داد و افزود: در معادن و پهنه‌هایی که ایمیدرو در اختیارمان قرار داده و در حوزه استخراج، با خرید معادن کوچک بحث تأمین خوراک را در دستور کار قرار داده و معادنی در زنجان، کردستان و استان خراسان تملک کرده و اقدامات مفصلی را در این حوزه انجام دادیم.

مدیرعامل فولاد خوزستان درباره فعالیت‌های برون مرزی نیز گفت: در حوزه افغانستان و ونزوئلا با اعزام کارشناسان فعالیت‌های مطالعاتی روی سنگ آهن در حال انجام است تا در سال‌های آینده بتوانیم بحث واردات سنگ آهن را از خارج از کشور در دستور کارمان قرار دهیم./صدا وسیما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا