اخباربرگزیدهاستان هااقتصاداقتصاد و تجارتبازارتشکلهاراه و مسکنصنایع معدنیصنعت و معدن

بازار سیمان به ثبات رسید/ فروش هر کیسه ۵۰ کیلویی سیمان با قیمت ۶۰ هزار تومان

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد، علی محمد بُد با اشاره به اینکه خوشبختانه قطعی برق امسال برای صنعت سیمان زیاد نبود، اظهار کرد: در حال حاضر کارخانجات در وضعیت مناسبی قرار دارند حتی تدابیر لازم برای قطعی گاز کارخانجات با ارائه مازوت پیش بینی شده اما هنوز برای قیمت مازوت به توافق نهایی دست پیدا نکرده ایم.

وی با اعلام اینکه در شرایط فعلی عرضه و تقاضای سیمان در بازار متعادل شده است، گفت: هر ۵۰ کیلو سیمان در بازار ۵۵ تا ۶۰ هزار تومان قیمت دارد

این کارشناس صنعت سیمان با اعلام اینکه در شرایط ثبات بازار نباید در بورس کالا رفتارهای غیرکارشناسی انجام داد، گفت: در برخی از مواقع  تغییراتی در عرضه و تقاضا برای مدیریت قیمت انجام می شود که این موضوع اثرات خود را در ماه های بعد بر بازار خواهد گذاشت. به نظر می رسد فعلا نباید از تغییرات در بخش عرضه و تقاضا در بورس کالا اقدامی صورت گیرد.

بُد تصریح کرد: تولید سیمان در سال ۷۰ میلیون تن است که حدود ۱۲ میلیون سیمان و کلینکر صادر و مابقی صرف تامین نیاز بازار می شود. اما باید این نکته را دنظر گرفت که ۵۰ درصد نیاز داخلی سیمان صرف پروژه های عمرانی می شود که اگر ساخت و ساز در کشور رونق پیدا کند مصرف سیمان در داخل کشور افزایش یافته و کارخانجات می توانند نسبت به افزایش تولید اقدام کنند.

تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا