اقتصاد و تجارتبازارتجارتخراسان جنوبیراه و مسکنشرکتهاصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنایع معدنیصنعت و معدن

ایران صنعت سرامیک قوی‌ دارد

“تورداکن سی دیکف” در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بیرجند افزود: در سال‌های گذشته از ایران واردات سرامیک داشتیم اما با تجهیزات دیگری وارد می‌شد.

وی گفت: اکنون فناوری و تجهیزات سرامیک ایران نسبت به گذشته تغییر کرده و پیشرفته‌تر شده است.

سفیر قرقیزستان اظهار داشت: ایران شروع به تولید فناوری کرده است و در کنار آن از ظرفیت متخصصان ایرانی استفاده می‌شود.

وی در ارتباط با کارخانه طراحی و ساخت ماشین‌آلات خطوط تولید کاشی و سرامیک در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند گفت: در این کارخانه علیرغم اینکه فناوری از ایتالیا وارد شده اما کارخانه با استفاده از توان متخصصان ایرانی راه‌اندازی شده و فعال است.

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌ جنوبی هم در این بازدید گفت: کارخانه شرکت فنی‌ و مهندسی الکترو صدرا در زمینه طراحی و ساخت انواع ماشین‌آلات خطوط تولید کاشی و سرامیک سال ۱۳۹۸ در این منطقه شروع به کار کرد.

حسین زارعی با بیان اینکه ۳۰ درصد مواد اولیه این واحد تولیدی از چین وارد می‌شود افزود: سالانه پنج دستگاه تولید می‌کنیم و بازار فروش محصولات این کارخانه داخل کشور از جمله یزد و اصفهان بوده که اخیرا کشور عمان نیز درخواست داده است.

وی بیان کرد: واحد طراحی ساخت و تولید ماشین‌آلات خطوط تولید کاشی با پنج هزار و ۸۰۰ متر مربع زیربنا در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع توسط بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌ جنوبی درباره کارخانه تولیدی چرم که سفیر قرقیزستان از آن بازدید کرد، گفت: این واحد از سال ۱۳۹۸ در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند شروع به فعالیت کرد و سالانه سه هزار تن انواع چرم را تولید می‌کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تولیدات به اندازه نیاز کشور است اما خطوط تولید ۲ نوبت شده تا زمینه صادرات محصولات نیز فراهم شود و در صورت تمایل قرقیزستان آماده همکاری با این کشور هستیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم گفت: این استان جزو سه تا چهار استان نخست کشور در حوزه صنعت کاشی و سرامیک است.

عباس جرجانی افزود: در زمینه محصولاتی از قبیل لاستیک، کاشی و سرامیک و ماشین‌آلات خطوط تولید کاشی و سرامیک می‌توانیم با قرقیزستان تعامل داشته باشیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر تنها یک کارخانه کاشی و سرامیک استان‌ به این کشور در حد محدود صادرات دارد که در تلاش هستیم مراودات را بیشتر کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا