کار و تعاون

ایجاد اشتغال مهم ترین برنامه سال ۹۷ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی بحث اشتغال را از مهم ترین برنامه های سال آینده وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی اعلام و بیان کرد : حتما باید نرخ بیکاری را کاهش دهیم و به این منظور باید شغل ایجاد کنیم. ایجاد شغل نیز نیازمند برنامه ریزی و سیاست گذاری است و با پاشیدن پول شغل ایجاد نمی کند .

به گزارش تولیدآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت دکتر علی ربیعی در روز جهانی معلولان در برنامه صبح به خیر ایران شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران حضور یافت و ضمن ارائه گزارش عملکرد صد روزه دولت تاکید کرد:  در سه سال رشد متوسط ۵ تا ۶ درصدی را دنبال کرده ایم . این رشد مداوم خود به ایجاد شغل کمک می کند . اما ما در دوران رشد بدون اشتغال نیز قرارگرفته ایم .
وی افزود: این پدیده جهانی است و شامل حال ما نیز می شود، بنابراین برنامه های جانبی رشد اشتغال فراگیر ضدفقر را دنبال می کنیم  و به همین منظور در استان ها و روستاها رسته های پرکشش فراگیر شناسایی  و پایلوت این طرح آغاز شده و امسال نیز دنبال می شود .
دکتر ربیعی خاطر نشان کرد: باید در اشتغال به سمتی برویم که پاسخگوی سالی ۳۰۰-۴۰۰ هزار نفری باشیم که وارد بازارکار می شوند اما به شغل دسترسی پیدا نمی کنند. ازطرف دیگر باید نرخ بیکاری را کاهش دهیم .
وی با بیان اینکه اکنون  اشتغال در بخش خدمات  از ۴۶ درصد به ۶۰درصد رسیده است گفت : این به این معناست  که سهم خدمات مولد از اشتغال تقریباً از سال ۹۲ به بعد افزایش پیدا کرده است، هر چند در برخی از بخش ها مانند صنعت و کشاورزی این سهم کمتر شده ولی در جای دیگری بالاتر آمده است . این امور نشان می دهد در خدمات زمینه های شغلی زیادی داریم و انشاا… برای ایجاد اشتغال به خود روستا ها می رویم .
ایرانیان باید مهارت بیاموزند/  تعاون به زندگی مردم بیاید
دکتر ربیعی تاکید کرد : ایرانیان باید مهارت بیشتری بیاموزند و هر ایرانی یک مهارت شعار ماست و  زمینه آموزش مهارت نیز در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درنظرگرفته شده است .
وی تاکید کرد : امیدواریم که با تعاون کار ایجاد کنیم و با کار به رفاه اجتماعی دست یابیم. تعاون باید به زندگی مردم بیاید .
مبارزه با فقر و ایجاد اشتغال
وزیرتعاون، کار و رفاه  اجتماعی از مردم ایران خواست همه با هم برای مبارزه با فقر، ایجاد اشتغال با نشاط ، پویا ، با مهارت و نوآوری تلاش کنند .

دکتر ربیعی گفت: براساس آموزه های دینی مان نیز هر یک از ما در برابر مسائل اجتماعی مسئول هستیم و با شعار «هر ایرانی یک مددکار اجتماعی» می توان از بروز آسیب های اجتماعی نیز پیشگیری کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا