اقتصاداقتصاد بین الملل

اکثر لهستانی‌ها با پیوستن کشورشان به منطقه پولی یورو مخالف‌اند

۴۷ درصد لهستانی‌ها استفاده از یورو را به نفع کشورشان نمی‌دانند و این در حالیست که تنها ۱۴ درصد لهستانی ها پیوستن به منطقه یورو را مفید می دانند.

به گزارش ایسنا به نقل از رادیو لهستان، بر اساس نظرسنجی انجام گرفته توسط موسسه ” کنتار پابلیک” ۴۹ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کرده اند که معرفی یورو به عنوان پول ملی لهستان برای اقتصاد لهستان بد خواهد بود و تنها ۱۷ درصد شرکت کنندگان با آنها مخالفند.

سایر شرکت کنندگان اعلام کرده اند که هنوز تصمیمی در این باره نگرفته‌اند و یا آن را اقدامی بدون اثر خالص می‌دانند.

این نظرسنجی همچنین نتایج را بر اساس طیف سیاسی شرکت کنندگان دسته بندی کرده است. ۵۸ درصد افرادی که گرایشات راست افراطی دارند و ۲۶ درصد افراد جناح چپ، پیوستن به منطقه یورو را به ضرر اقتصاد لهستان می دانند.

۶۲ درصد حامیات حزب ” عدالت و حاکمیت قانون” گفته اند که استفاده از یورو به ضرر این کشور خواهد بود. ۳۰ درصد حامیان حزب مخالف ” سیویک پلت فرم” و حزب لیبرال “نوواک زسنا” نیز همین عقیده را دارند.

در حال حاضر تنها حزب لهستانی که از پیوستن به منطقه پولی یورو حمایت میکند حزب  “نوواک زسنا” است. حزب  ” عدالت و حاکمیت قانون” کاملا با این مساله مخالف است و حزب ” سیویک پلت فرم” از استفاده از یورو در زمانی دیگر در آینده حمایت می کند.

این نظرسنجی در اوایل دسامبر با استفاده از مصاحبه هایی به کمک کامپیوتر و با مشارکت ۱۰۵۹ فرد صورت گرفته است. واحد پول ملی لهستان در حال حاضر “زلوتی” است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا