اقتصاداقتصاد بین المللاهم اخبارصنعت و معدن

انجمن جهانی فولاد: ایران در جایگاه یازدهم تولید قرار گرفت

به گزارش تولید آنلاین، اطلاعات منتشر شده از جداول آماری این انجمن بیانگر آن است که جمهوری اسلامی ایران در فقط مدت ماه می امسال ( ۱۱ اردیبهشت لغایت ۱۰ خرداد) توانسته رتبه دهم را کسب کند. میزان تولید فولاد خام ایران در این ماه به بیش از ۲ میلیون و ۱۵ هزار تن رسید که سبب شد در جایگاه دهم فولاد سازان دنیا قرار گیرد.
پیش از این، انجمن جهانی فولاد از تولید هشت میلیون و ۱۲۷ هزارتن فولاد خام در دوره چهارماهه نخست ۲۰۱۸ توسط ایران خبر داده بود که نسبت به دوره مشابه پارسال(۶ میلیون و ۳۶۹ هزار تن) افزایش ۲۷.۶ درصدی داشت.
چین به عنوان نخستین و بزرگترین فولادساز جهان در پنجمین ماه (می) میلادی، امسال بیش از ۸۱.۱ میلیون تن تولید داشت که رشد ۸.۹ درصدی نسبت به دوره مشابه در سال ۲۰۱۷ را کسب کرد.
جمهوری اسلامی از نظر آهن اسفنجی نیز در ماه می ۲۰۱۸ تولید بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تنی را ثبت کرد که رشد ۳۷.۵ درصدی را نسبت به ماه مشابه در سال ۲۰۱۷ دارد؛ در این بخش پس از هند رتبه دوم جهان را بدست آورد.
هند دومین فولادساز جهان در مدت پنج ماه سال ۲۰۱۸ میلادی، بیش از ۴۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کرد که در مقایسه با دوره مشابه پارسال ۹.۸ درصد رشد تولید خود را ثبت کرد.
انجمن جهانی فولاد، میزان تولید فولاد خام ایران در ماه آوریل ۲۰۱۸ (۱۲ فروردین تا ۱۰اردیبهشت) را یک میلیون و ۹۵۰ هزار تن اعلام کرده بود که رشد ۱۲.۴ درصدی نسبت به ماه مشابه در سال ۲۰۱۷ داشت که رقم یک میلیون و ۷۳۵ هزار تن بود.
۶۶ فولادساز دنیا در مدت چهار ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۸ میلادی بیش از ۵۷۵ میلیون و ۱۵۵ هزار تن فولاد خام تولید کردند که در مقایسه با دوره مشابه در سال ۲۰۱۷، رشد چهار درصدی داشت.
علاوه براین، فولادسازان عضو این انجمن در آوریل ۲۰۱۸ با رشد تولید ۴.۱ درصدی، ۱۴۸میلیون و ۳۲۲ هزار تن فولاد خام تولید کردند؛ درحالی که این رقم در آوریل ۲۰۱۷ برابر با ۱۴۲میلیون و ۴۳۳ هزار تن ثبت شده بود.
براساس آمارهای انجمن جهانی فولاد، پنج کشور چین، هند، ژاپن، روسیه و کره جنوبی در صدر فولادسازان دنیا قرار دارند.
آمارها بیانگر آن است که میزان صادرات زنجیره فولاد کشور از ۹ میلیون تن گذشت و انتظار می رود امسال نیز رشد صادرات در این بخش تحقق یابد.
ایران براساس سند چشم انداز ۱۴۰۴، دستیابی به ظرفیت ۵۵ میلیون تن را هدف گذاری کرده که از این رقم ۱۵ تا ۲۰ میلیون تن صرف صادرات خواهد شد.
پیش از شروع به کار دولت یازدهم، ایران پانزدهمین فولادساز جهان بود و اکنون به جایگاه سیزدهم ارتقا یافته است.
جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت به تازگی اعلام کرده بود که ظرفیت تولید زنجیره فولاد کشور تا پیش از سال ۱۳۹۲ حدود ۱۲۰ میلیون تن بود و شرایط بسیار نامتوازنی داشت اما با مجموعه اقدام های انجام شده در دولت های یازدهم و دوازدهم ، امروز به ۲۰۰ میلیون تن در سال رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا