راه و مسکن

انجام بیش از ۱۹ هزار پرواز در ایام نوروز در فرودگاه‌های کشور/ رشد ۴۶ درصدی جابجایی مسافر

به گزارش از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور، «حمیدرضا سیدی»با اشاره به افزایش سفرهای هوایی پس از دو سال سخت کرونایی، بیان کرد: فرودگاه بین المللی مهرآباد با اعزام و پذیرش بیش از ۷۲۸هزار مسافر در طول سفرهای نوروزی پرترافیک ترین فرودگاه کشور در ایام نوروز لقب گرفت.

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ و همزمان با سفرهای نوروزی، قریب به ۲میلیون و ۳۷۰ هزار مسافر از فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) اعزام و پذیرش شدند که ۴۶ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته را ثبت کرد.

کاهش ۳ درصدی در مجموع پروازها

سیدی افزود: در مدت مذکور بیش از ۱۹ هزار پرواز در فرودگاه‌های سراسر کشور نشست و برخاست داشتند، البته نسبت به سال گذشته شاهد کاهش ۳ درصدی در این بخش بودیم.

به گفته سیدی در سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پرواز در فرودگاه‌های سراسر کشور صورت گرفت که به دلیل شرایط کرونایی و رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی از تمام ظرفیت هواپیماها برای جابجایی مسافر استفاده نشد و به همین دلیل با وجود رشد ۴۶ درصدی مسافران تغییر محسوسی در تعداد پروازها رخ نداده است.

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در ادامه اظهار کرد: فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد، شیراز، اهواز و اصفهان به ترتیب در میان فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها رتبه های نخست در جابجایی مسافر و پرواز را کسب کردند.

وی با بیان اینکه در پنج فرودگاه مذکور بیش از ۱۲ هزار پرواز انجام شده و طی آن یک میلیون و ۴۷۶ هزار مسافر اعزام و پذیرش شده‌اند، گفت: به این ترتیب بیش از دو سوم پروازها و بیش از نیمی از مسافران در این ۵ فرودگاه جابجا شده‌اند.

جزییات آمار پروازهای نوروزی در فرودگاه امام خمینی

فرودگاه امام خمینی نیز با اعلام پایان عملیات نوروزی ۱۴۰۱ در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از اعزام و پذیرش بیش از ۴۵۴ هزار مسافر و انجام۲۹۶۸ پرواز نوروزی خبر داد.

« علیرضا مجذوبی» عضو هیئت مدیره و معاون بهره برداری فرودگاهی گفته است: از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۵فروردین ماه ۱۴۰۱ مجموعا ۲۹۶۸ سورتی پرواز در شهرفرودگاهی امام خمینی(ره) انجام شد که شامل ۱۴۸۲ پرواز ورودی و ۱۴۸۶ پرواز خروجی است.

این میزان پرواز به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۱۸۱ درصد افزایش داشته است.

استانبول، نجف و دوبی مقاصد پروازی اول در فرودگاه امام خمینی

مجذوبی گفته است: در مجموع در بازه زمانی فوق شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) پذیرای تعداد ۴۵۴ هزار و ۶۱۵ مسافر، شامل ۲۱۶ هزار و ۳۸۵ نفر مسافر ورودی و ۲۳۸هزار و ۲۳۰ نفر مسافر خروجی بوده‌ است و مجموعا ۲۶۵ درصد افزایش مسافر، نسبت به مدت مشابه سال قبل اعزام و پذیرش شده اند.

مجذوبی خاطر نشان کرد: بیشترین مقاصد پروازی در این ایام استانبول با ۶۹۷ پرواز و ۱۴۲,۲۱۶ نفر مسافر، نجف با ۴۸۸ پرواز و ۷۲,۸۳۲ نفرمسافر و دوبی با ۳۹۵ پرواز و ۷۲,۵۹۹ نفر مسافر بوده است.

در ایام فوق پرترافیک‌ترین روز پروازی ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ با ۱۷۴ پرواز و پرترافیک‌ترین روز مسافری، ۶ فروردین ۱۴۰۱ با ۲۷ هزار و ۸۲۸ مسافر بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا