اقتصادبازارصنعت و معدنکشاورزی و صنایع غذایی

انتقال امور بازرگانی به وزارت صنعت در کاهش قیمت‌ها تاثیرگذار است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به انتقال شرکت بازرگانی دولتی از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صمت اظهار داشت:انتقال شرکت بازرگانی دولتی به وزارت صمت بر کاهش قیمت‌ها اثرگذار است.

 

 

به گزارش پایگاه خبری تولید آنلاین؛ به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، رضا رحمانی، با اشاره به تصمیم سران قوا مبنی بر انتقال شرکت‌ بازرگانی دولتی ایران (GTC) از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صمت، گفت: این اقدام باعث یکپارچه شدن توزیع شده و خدمت‌رسانی به مردم بهتر می‌شود، با انتقال شرکت بازرگانی دولتی به وزارت صمت وضعیت توزیع کالاها بهتر خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با انتقال شرکت بازرگانی دولتی به وزارت صنعت، معدن و تجارت قیمت کالاها کاهش پیدا می‌کند، توضیح داد: ممکن است بر کاهش قیمت‌ها اثرگذار باشد اما باید به این نکته نیز توجه شود که مولفه‌های بسیاری بر نرخ کالاها اثرگذار است، در واقع برای کاهش بهای اجناس باید اقدامی مانند تخصیص ارز و … صورت گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت برخی گمانه زنی‌ها مبنی براینکه دولت نتوانست وزارت بازرگانی را تشکیل دهد به همین دلیل به سراغ انتقال شرکت بازرگانی دولتی به وزارت صمت رفت، را رد کرده و اظهار کرد: ایجاد تمرکز بخشی از کار است و در تنظیم بازار موثر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا