انرژی

امکان کاهش بیشتر میزان تلفات درشبکه برق فراهم شد

به گزارش روز ینجشنبه از پایگاه خبری شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران ( توانیر)، برای نخستین بار در کشور، با ایجاد و راه اندازی سامانه نرم افزاری هوشمند پایش ضریب توان، توسط متخصصان داخلی، کنترل هوشمند توان شبکه توزیع امکان پذیر شد.

براین اساس «همایون حائری» معاون برق و انرژی وزیر نیرو نیز در خصوص اهمیت راه اندازی این سامانه گفت: با اقدام‌های انجام شده توسط شرکت توانیر، تلفات شبکه توزیع برق طی چندسال اخیر کاهش چشمگیری داشته و از ۱۵ درصد به ۹.۲ درصد رسیده و تک رقمی شده است.

وی افزود: ایجاد سامانه هوشمند پایش ضریب توان که برای نخستین بار و باسامانه نرم افزاری بومی ایجاد شده است، این قابلیت را فراهم می سازد که توان شبکه توزیع برق به طور هوشمند کنترل و مدیریت شود و به دنبال آن تلفات شبکه توزیع برق، کاهش بیشتری داشته باشد.

سال گذشته مدیرعامل شرکت توانیردر خصوص کاهش تلفات گفت: تلفات شبکه برق برای اولین سال به زیر ۱۰ درصد رسید و تک رقمی شد و در بخش احداث کابل‌های خودنگهدار نیز در کل کشور با شعار آشتی شبکه‌های برق با شاخ و برگ درختان و کاهش خاموشی مشترکان، احداث این کابل‌ها توسعه بسیاری پیدا کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا