اقتصاد

امکان صادرات برق به عراق با افتتاح نیروگاه سردشت/ گردشگری سدها جدی گرفته شود/ استفاده از سرمایه بخش خصوصی به خاطر تنگنای مالی دولت

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تاکنون ما هیچ استفاده‌ای از سدها غیر از تامین آب و برق نداشتیم اما اکنون بستری برای استفاده گردشگری از آنها ایجاد شده است

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علی لاریجانی در مراسم افتتاح نیروگاه برق‌آبی سردشت اظهار داشت: این پروژه در استان آذربایجان غربی پروژه مهمی است چراکه برق تضمین‌شده برای مردم منطقه دارد و همچنین قابل صادرات به عراق است.

وی با ابراز قدردانی از قرارگاه خاتم و شرکت سراب برای اجرای این پروژه تصریح کرد: احداث نیروگاه برق‌آبی و پروژه سد مخزنی سردشت وجوه دیگری نیز دارد و آن اینکه گردشگری را باید جدی گرفت چراکه امکان وسیعی در کشور اضافه خواهد شد.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: تاکنون ما هیچ استفاده‌ای از سدها غیر از تامین آب و برق نداشتیم اما اکنون بستری برای استفاده گردشگری از آنها ایجاد شده است. امروز برای اولین بار از سد سردشت برای گردشگری استفاده خواهد شد که ما نیز در مجلس برای پیشبرد این پروژه‌ها حمایت و پشتیبانی‌های لازم را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه امسال ۲ میلیارد دلار صادرات از منطقه صورت گرفته که باید روی آن کار بیشتری صورت گیرد، افزود: این مسئله برای آبادانی منطقه بسیار اهمیت دارد.

لاریجانی گفت: در شرایط کنونی ما بی‌مشکل نیستیم. به خاطر تحریم، مشکلاتی برای ما ایجاد شده ولی مهم این است که از درون مشکلات باید به گونه‌ای طراحی کنیم که از امکانات داخل کشور استفاده بهینه داشته باشیم. بسیاری از امکانات داخل کشور هنوز باالفعل نشده‌اند. ما باید از ظرفیت نیروی انسانی استفاده مناسب داشته باشیم و ضمن اینکه از نیروهای بومی در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای توسعه بخش تصفیه‌خانه‌ها باید بسترهای لازم فراهم شود، افزود: بخشی از سرمایه‌گذاری از جانب دولت خواهد بود اما به خاطر تنگنای دولت به لحاظ منابع مالی، باید از سرمایه بخش خصوصی نیز استفاده کرد.

رئیس مجلس در ادامه با بیان اینکه ما هیچگاه جنایت صدام در مورد مردم سردشت را فراموش نخواهیم کرد، افزود: پایداری و نجابت این مردم فراموش نشدنی است. این مردم حق بزرگی بر گردن مردم ایران دارند. باید در تاریخ بماند و همه قدردان همت و مقاومت این مردم باشند و برای التیام جنایت‌هایی که بر آنها رفته باید تمهیداتی فراهم شود که التیام یابد.

وی افزود: بخشی از تمهیدات برای التیام جنایت‌های وارده بر مردم سردشت آبادانی است. همچنین باید از مجروحین و جانبازان پشتیبانی شود و در این زمینه بنیاد شهید باید کمک کند. مجلس نیز پیگیریهای لازم را خواهد داشت تا مردم به لحاظ بهداشت و درمان مشکلی نداشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا