تولید دانش بنیانصنعت و معدنعلم و فناوری

امکان آنتی‌باکتریال کردن مواد پلاستیکی با محصول ایرانی فراهم شد

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی معاونت علمی ریاست‌جمهوری؛ ریحانه اتفاق رئیس هیئت مدیره شرکت دانش‌بنیان نوآوران نانو مقیاس برهان گفت: استفاده روزافزون از مواد پلاستیکی در زندگی انسان باعث شده است، سلامتی و بهداشت این مواد بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد؛ از این رو محصولات تولیدی ما کمک می‌کند تا مواد و محصولات پلاستیکی خاصیت آنتی باکتریال پیدا کنند. برای مثال فرمان یا داشبورد ماشین می‌توانند با استفاده از این محصول مبتنی بر نانو فناوری به صورت ضد باکتری عمل کنند.

وی اکسید روی را از دیگر دستاوردهای دانش‌بنیان این شرکت نام برد و افزود: این ماده خاصیت ضد باکتری دارد و در تولید محصولاتی مانند کاشی و سرامیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاشی و سرامیک دارای یک لایه از این محصول نانو فناوری، بهداشتی‌تر است و در بیمارستان یا مراکز طبخ غذا کاربرد دارد. همچنین می‌توان فرش، موکت و قالی را به‌ویژه در مراکز زیارتی، مذهبی و پررفت و آمد، با استفاده از این مواد به صورت آنتی‌باکتری تولید و به مصرف کننده عرضه کرد و سطح بهداشت محیط را بالاتر برد.

این شرکت دانش‌بنیان همچنین تولیدکننده نوعی اکسید گرافن است که حداقل با یک سوم قیمت نمونه مشابه خارجی عرضه می‌شود. این ماده باعث خنک کنندگی در مواد و محصولات داغ شونده و اشتعال‌زا مانند لوله‌های به‌کار رفته در صنایع نفت و گاز می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا