اهم اخبارشرکتهاصنعت و معدنمازندراننساجیگفتگو و مصاحبه

الیاف نمونه با تولید بیش از ۱۵۰۰۰ تن الیاف پلی استر سالید همچنان پیشرو در صنعت نساجی ایران

تولید و اقتصاد- کارخانه الیاف نمونه با ظرفیت ۴۰۰۰۰ کیلوگرم در روز به تولید الیاف سالید پلی استر می پردازد که تا امروز به لطف مهندسین مجرب و کارشناسان خبره در تولید محصول های داخلی و صادراتی دارای سهم به سزایی از عرضه است که به لطف کیفیت محصول ها دارای بازار هدف مشخص نیز است .با تیام حبیبی مدیر عامل جوان و خلاق شرکت الیاف نمونه شرق گستر گفت و گویی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید:


خودتان را معرفی کنید؟
اینجانب تیام حبیبی متولد ۱۳۶۷ دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مهندسی نساجی می باشم و در حال حاضر با سمت مدیر عامل شرکت الیاف نمونه شرق گستر فعالیت می نمایم .


تاریخچه فعالیت شرکت الیاف نمونه را شرح دهید؟
کارخانه الیاف نمونه با همت و تلاش گروه صنعتی نمونه در استان مازندران ، شهرک صنعتی جویبار در سال ۱۳۹۳ به بهره برداری رسید . در محل یاد شده کارخانه تولید لایی های پلی استر و کارخانه بازیافت شیمی پلاست تاسیس و راه اندازی گردید که کارخانه اول جهت تامین مواد اولیه کارخانه ایزوگام نمونه و کارخانه بازیافت با هدف تامین مواد اولیه کارخانه الیاف به بهره برداری رسیده است .


در عرصه تولید چه گام هایی برداشته اید؟
کارخانه الیاف نمونه با ظرفیت ۴۰۰۰۰ کیلوگرم در روز به تولید الیاف سالید پلی استر می پردازد که تا امروز به لطف مهندسین مجرب و کارشناسان خبره در تولید محصول های داخلی و صادراتی دارای سهم به سزایی از عرضه است که به لطف کیفیت محصول ها دارای بازار هدف مشخص نیز است .
تولیدکنندگان متعددی در کشور ) چه در قالب کارخانه های صنعتی یا واحدهای سنتی ) به ارائه الیاف هالو، سالید و … می پردازند اما تفاوت موجود در کیفیت محصولات کارخانه های مختلف را فقط متخصصین و صنعتگران در می یابند که با تکیه بر تخصص و تجارب خود، مواد اولیه موردنیاز را از برندهای معتبر و شناخته شده تهیه می کنند.

به کدام کشورها صادرات دارید؟
محصولات صادراتی این کارخانه در کشورهای روسیه ، ترکیه ، عراق و افغانستان عرضه می شود.


برای توسعه فعالیت شرکت الیاف نمونه چه برنامه هایی در دست اجرا دارید؟
با توجه به نیاز مشتریان، تصمیم به توسعه کارخانه با هدف تولید الیاف هالو و سالید تخصصی مورد استفاده در صنایع ریسندگی گرفته شد .بدین منظور در جوار کارخانه فعلی زمینی به مساحت ده هزار مترمربع خریداری و مقدمات احداث کارخانه فراهم گردید و هم اکنون ضمن انعقاد قرارداد با شرکت سازنده ماشین الات در کره جنوبی، ساخت آن در حال انجام است و امید داریم تا انشالله ظرف حداکثر ۲۴ ماه آینده این پروژه به بهره برداری نیز برسد .
همچنین با توجه به حضور این کارخانه ها در منطقه مازندران و ازدیاد ضایعات بطری های پت، تصمیم به راه اندازی بزرگترین مجتمع بازیافت ضایعات PET در کشور گرفته ایم که هم اکنون زمین آن به مساحت یازده هزار مترمربع خریداری و ماشین الات مربوطه با ظرفیت تولید روزانه یکصد تن پرک هات واش شده است و در حال نصب می باشد و انشالله در پایان سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.


محصولات شرکت شما چه مزیت هایی دارد؟
مزیت محصولات تولیدی این شرکت، استفاده از مواد اولیه درجه یک با کیفیت منحصر به فرد می باشد که به دلیل تولید آن توسط زیر مجموعه های گروه صنعتی نمونه همواره در ارایه محصولات با کیفیت به مشتریان موفق بوده ایم . در مجموعه کارخانه های گروه صنعتی نمونه در سطح کشور بیش از ۸۶۰ نفر نیروی انسانی به صورت مستقیم مشغول به کار می باشند . روند عرضه و تقاضای الیاف مصنوعی همواره دارای رشد جهانی بوده است و طی بررسی های بازار آنچه پیش بینی می شود در آینده نزدیک جهت تولید نخ های فیلامنتی از پرک و مواد بازیافتی بیشتر استفاده شده و از آنجا که این مواد اولیه در کشور به وفور استفاده می شود و تقاضای مصرف در کشورهای آسیایی افزایش داشته است، آینده روشنی متصور هستیم .

با چه مشکلات و موانعی روبرو هستید؟
مهم ترین معضل این صنعت، عدم ثبات و نظارت بر نرخ خرید مواد اولیه می باشد که در فصول مختلف و شرایط متغییر بازار منتج به نا به سامانی در تصمیم گیری های بلند مدت می گردد


سخن آخر؟
امیدوارم تا بر اساس برنامه های تبیین شده بتوانیم با ارایه محصولات برتر پاسخ اعتماد مشتریان گرانقدر را با افزایش ظزفیت خطوط تولیدی و استفاده از تکنولوژی های روز دنیا با به کارگیری متخصصین این امر داده و در آینده نزدیک با حذف نیازهای آنها از واردات محصولات خارجی سهم قابل توجهی از توانمندی های داخلی را برای میهن عزیزمان ایران داشته باشیم .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا