کشاورزی و صنایع غذاییکشاورزی وصنایع غذایی

افزایش هفت درصدی عرضه گوشت قرمز

بر اساس نتایج طرح آمارگیری کشتار دام کشتارگاه‌های رسمی کشور در ماه مرداد سال جاری، گوشت گاو و گوساله با ۲۷ هزار و ۲۹۵ تن، ۴٩٫١ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است.

وزن گوشت قرمز عرضه‌شده انواع دام‌های ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در مرداد امسال ۱۴۰۱ جمعاً ۵۵ هزار ۶۰۵ تن گزارش شده، که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است.

بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت گاو و گوساله با ۲۷ هزار ۲۹۵ تن، ۴٩٫١ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است. گوشت گوسفند و بره با ۲۳ هزار و ۹۸۴ تن، بز و بزغاله با سه هزار و ۴۰۳ تن، و سایر انواع دام با ٩٢٣ تن، به‌ترتیب ۴٣٫١ درصد، ۶٫١ درصد و ۱٫۷ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه ‌شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در مرداد ماه امسال با ماه مشابه سال گذشته نشان‌دهنده افزایش پنج درصدی مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. مقدار عرضه گوشت همین ماه نسبت به مرداد ماه سال ۱۴۰۰ برای گوسفند و بره ۱٩ درصد و گاومیش و بچه‌گاومیش یک درصد افزایش و برای بز و بزغاله یک درصد، گاو و گوساله سه درصد و شتر و بچه ‌شتر هشت درصد کاهش داشته است.

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در پنجمین ماه سال جاری نسبت به ماه قبل از این بررسی (تیر ماه) حدود هفت درصد افزایش داشته است./ ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا