فن آوری و ارتباطات

افزایش سرعت و کیفیت اینترنت خانگی با اجرای سراسری شبکه فیبرنوری

به گزارش روز چهارشنبه ، «عیسی زارع‌پور» در صفحه اینستاگرام خود نوشت: فرکانس‌هایی که برای انتقال صوت و داده در ارتباطات سیار استفاده می‌شوند، منابع خدادادی اما محدودی هستند. به همین دلیل نمی‌توانیم توقع داشته باشیم که توسعه ظرفیت انتقال داده از طریق شبکه تلفن همراه تا بی‌نهایت باشد.

وی افزود: به همین دلیل اصرار داریم شبکه فیبر نوری را به عنوان منبع شبه‌نامحدود انتقال دیتا در سراسر ایران اجرا کنیم تا کیفیت و سرعت شبکه دیتای ثابت خانگی به حداکثر برسد و رضایت مردم شریف کشورمان را برآورده کند.

زارع‌پور خاطرنشان‌کرد: بخشی از محدوده فرکانسی که تاکنون در اختیار اپراتورهای همراه قرار نگرفته بود، باند فرکانسی ۲۳۰۰ است. افزودن این لایه باند فرکانسی اقدامی تکمیلی برای بهبود کیفیت و سرعت ارتباطات تلفن همراه است که از فردا به‌تدریج به یک‌هزار و ۸۰۰ سایت شبکه ۴G ایرانسل اضافه خواهد شد.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: این اقدام، ظرفیت شبکه این اپراتور را روزانه تا یک‌هزار ترابایت در مراکز استان‌ها افزایش خواهد داد. امیدوارم که دیگر اپراتورها هم به سرعت استفاده از این محدوده فرکانسی را آغاز کنند.

زارع‌پور بیان‌داشت: گام‌های فنی لازم برای بهبود کیفیت و سرعت شبکه تلفن همراه یک به یک در حال تکمیل است که گزارش آن را محضر مردم شریف ایران ارائه خواهم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا