اقتصاد بین الملل

افزایش اونس طلا معکوس شد

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۷۲۶ دلار و ۵۴ سنت ایستاد. بهای معاملات در زمان گشایش بازار ۰.۴ درصد افزایش داشت.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۷۲۴ دلار و ۷۰ سنت رسید.

به گفته کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی جی مارکتس، بازده بالاتر اوراق قرضه قیمت طلا را نزولی نگه می دارد. همچنین عوامل فنی به روند کاهشی بازار طلا اشاره دارند. طلا از سطوح بیش فروش قبلی بهبود پیدا کرده و برخی از افراد تلاش می کنند طلا را در قیمت پایینتر خریداری کنند. اما نوسانات کوتاه مدت منطبق با دلار آمریکاست. هیچ کس در حال حاضر درباره روند حرکت دلار آمریکا مطمئن نیست.

ارزش دلار آمریکا تحت تاثیر افزایش بازده اوراق خزانه تحکیم شد. این افزایش تحت تاثیر خوش بینی اقتصادی در آمریکا پس از امضای قانون کمک اقتصادی ۱.۹ تریلیون دلار توسط رییس جمهور این کشور بوده است.

آمار دلگرم کننده ای که از جذابیت طلا به عنوان پناهگاه امن دارایی کاست، رشد تولید صنعتی چین بود که در فاصله ژانویه-فوریه سرعت گرفت و فراتر از انتظارات بود.

قیمت اونس طلا هفته گذشته تحت تاثیر رشد بازده اوراق قرضه که هزینه نگهداری این فلز ارزشمند را افزایش می دهد، به ۱۶۷۶ دلار و ۱۰ سنت نزول کرده بود با این حال برای رشد هفتگی بیش از یک درصد داشت.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران اکنون منتظر نشست سیاست پولی دو روزه بانک مرکزی آمریکا هستند که از روز سه شنبه آغاز می شود.

هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC در یادداشتی نوشت: نشست کمیته بازار آزاد فدرال در هفته جاری عامل تاثیرگذاری بر بازار طلا خواهد بود. تاکید سیاستگذاران آمریکایی بر سیاست تسهیل پولی می تواند بازده اوراق قرضه را پایین برده و باعث افزایش قیمت طلا شود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۲۶ دلار و دو سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، ۲۳۵۸ دلار و ۶۸ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، در ۱۲۰۷ دلار ایستاد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا