بانک، بیمه و بورس

افت شاخص بورس از شتاب افتاد

شاخص هم‌وزن با ٧۵٠واحد کاهش به ۴٠١ هزار و ۶٨٣ واحد و شاخص قیمت با ۴۵٣ واحد افت به ٢۴٢ هزار و ۵۵٢ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ٢ هزار و ٢٧٣ واحد کاهش و شاخص بازار دوم، سه هزار و ۶٣٩ واحد افزایش را ثبت کرد.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از سه میلیارد و ۵١۵ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ٢٣ هزار و ۶٧٠ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۶۴٨ واحد، صنای پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ٢۵١ واحد، بانک خاورمیانه (وخاور) با ١۶٠ واحد و نفت سپاهان (شسپا) با ١۵٩ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ٧٨ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ٨٠١ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۶٨١ واحد و گروه مپنا (رمپنا) با ١۶۴ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پتروشیمی نوری (نوری)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، سیمان آبیک (سآبیک)، گروه دارویی برکت (برکت)، انتقال داده های آسیاتک ( آسیاتک) و بانک تجارت (وتجارت) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه شیمیایی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ١۵٨ میلیون و ١۶۵ هزار برگه سهم به ارزش یک هزار و ٧۶۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از یک واحد کاهش داشت و به ۱۹ هزار و ۶١٩ واحد رسید.

در این بازار یک میلیارد و ۶۵ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ١٢٨ هزار و ٨٧۴ نوبت بود.

نمادهای پلیمر آریا ساسول (آریا)، صنعتی مینو (غصینو)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، بیمه سامان (بساما) و بهمن دیزل (خدیزل) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین سنگ آهن گهرزمین (کگهر)،تحلی توسعه معادن و فلزات (تجلی)، پخش البرز (پخش)، توزیع داروپخش (دتوزیع)و تولید نیروی برق دماوند (دماوند) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا