اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتبازاربانک ، بورس وبیمهبانک، بیمه و بورستجارتشرکتهاصنعت و معدنلوازم خانگی

اسنوا صندوق سرمایه‌گذاری شرکتی مبتنی بر زنجیره ارزش محصولات خود را تاسیس می‌کند

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد،این صندوق بخشی از یک هلدینگ مالی در شرکت مادر این برند است و در مرکز فناوری و کارخانه نوآوری اسنوا (اسنواتک) در شهرهای اصفهان و تهران مستقر می‌شود و امیر الحاجی، هدایت آن را برعهده خواهد داشت.

سرمایه این صندوق در مرحله اول ۵۰ میلیارد تومان است که مجوزهای آن از صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری اخذ شده‌‌است.

امیر الحاجی، در خصوص شیوه سرمایه‌گذاری این صندوق می‌گوید: «به زودی فرصت‌های سرمایه‌گذاری این صندوق به صورت عمومی اعلام و مسیری‌های ارایه فراخوان و شیوه ارتباطات و بیان دستاوردهای آن نیز بر بستر وب‌سایت این برند مشخص خواهد شد.»

CVC یا سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی روشی از سرمایه گذاری است که در آن شرکت‌های بزرگ فرصتی را برای سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نوپا ایجاد می‌کنند. در این روند استارتاپ‌ها علاوه بر سرمایه‌‌ ای که برای رشد خود دریافت می‌کنند، از حمایت‌های سرمایه‌گذار بهره‌مند می‌شوند. در قبال این حمایت بخشی از سهام شرکت استارتاپی به شرکت سرمایه‌گذار تعلق می‌گیرد.

CV یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر برخلاف CVC‌ها دارای محدودیت‌هایی مانند زمان سرمایه‌گذاری هستند. در واقع فرق cvc  با vc بر مبنای اهدافی است که دنبال می‌شود. رویکرد CVC  اسنوا تمرکز بر سرمایه‌گذاری‌هایی است که نیازهای مشخصی از شرکت مادر را پاسخ خواهد داد و در راستای توسعه محصولات این برند، می‌بایست با نتایج، تطابق فنی و اقتصادی لازم را داشته باشد. با توجه به مزیت‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری شرکتی مانند دانش بیشتر بازاریابی، فناوری و ساختار کارآمد،چشم‌انداز بلندمدت‌تر و شبکه ارتباطی قوی‌تر، همکاری استارتاپ‌ها با CVC ها به نتیجه بهتری خواهند رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا