فن آوری و ارتباطات

ارزهای دیجیتالی ضررهای بورسی را جبران کرد؟

عده ای از کارشناسان بر این باورند که انقلاب صنعتی چهارم، بلاک چین است که به لکوموتیو اقتصاد دیجیتال در آینده تبدیل خواهد شد و این موضوع می‌تواند به عنوان یک فرصت برای ایران تلقی شود چراکه اقتصاد دیجیتال در حال حاضر، شش و نیم درصد از جی دی پی کشور را تشکیل داده که باید به ۱۵ درصد رسانده شود و از این جهت صنعت بلاک چین می‌تواند در این زمینه کاملا تاثیرگذار بوده و نتیجه بخش باشد.

حدود هشت سال است که ایران، وارد حوزه رمز ارزها و بلاک چین شده و بیش از ۴۰ سال است که کشورمان و کلا حوزه فناوری اطلاعات، تحریم است و این در حالی است که به اعتقاد رییس کمیسیون رمز ارز و بلاک چین سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور بلاک چین و رمز ارز در عصر امروز تنها راهی است که علیرغم تحریم‌ها، می توان با آنها بسیاری از مشکلات را حل کرده و به پیشرفتهای زیادی رسید.

افشین آشوری با بیان اینکه انقلاب صنعتی چهارم، بلاک چین است گفت: در جلسه‌ای که با قوه قضائیه داشتم به این موضوع تاکید کردم که دیگر با فناوری و تکنولوژی و به خصوص بلاک چین نمی شود مقابله کرد و باید هر چه سریعتر موانع موجود در این زمینه را برای فعالان برطرف کرد.

وی با بیان اینکه لکوموتیو اقتصاد دیجیتال در آینده بلاک چین است، تصریح کرد: در این حوزه، قانون بدی وجود دارد و آن این است که به همه صنایع برق یارانه‌ای تعلق می گیرد ولی در این صنعت نه تنها هزینه برق بسیار گران است بلکه دپوزیت قبل از مصرف برق را میگیرند.

او که در همایش فناوری بلاکچین، پروتکل اعتماد صحبت می‌کرد، ادامه داد: در حوزه رمز ارز این قانون بد، فاجعه آفرین شده و این در حالی است که مسوولان باید بدانند که اگر رمز ارز نبود، قیمت دلار در حال حاضر ۷۰ هزار تومان می‌شد ولی رمز ارز جلوی افزایش زیاد قیمت دلار را گرفته است. کریپتوکارنسی یا همان ارزهای دیجیتال خیلی از ضررهای بورسی را جبران کرد.

وی تاکید کرد که امارات در حال جذب نخبگان و متخصصان در همه رشته‌هاست و برای ایران، تارگت ۱۰۰ هزار نفری را برای جذب نخبگان گذاشته است. همین جا هشدار می‌دهم که اگر مسئولان و تصمیم گیران، محدودیت‌ها و موانع را بیشتر کرده و برطرف نکنند، شاهد افزایش چشم گیر مهاجرت نخبگان خواهیم بود.

آشوری با تاکید بر اینکه بلاک چین، یک فرصت برای کشور است گفت: ما خسته کار نیستیم اما خسته بوروکراسی هستیم؛ جوانان این کشور، یک روز با اینماد و یک روز با طرح صیانت و یا مانع تراشی‌های دیگر اذیت می‌شوند.

وی یادآور شد: اقتصاد دیجیتال در حال حاضر ، شش و نیم درصد از جی دی پی کشور است که باید به ۱۵ درصد برسانیم و بلاک چین می‌تواند در این زمینه کاملا تاثیر گذار بوده و نتیجه بخش باشد.

همچنین علی پاک باخته‌گان زنجانی – رئیس کمیسیون رمز ارز و بلاک چین استان البرز – معتقد است: صنعت رمز ارز و بلاک چین جای رشد بسیاری در کشور دارد ولی متاسفانه ما مشکلات ساختار آموزشی در این صنعت داریم.

وی در توضیح این مطلب افزود: خیلی‌ها هنوز این صنعت را به خوبی نمی‌شناسند، هندوستان ۱۲۰ میلیارد دلار صادرات نرم‌افزار دارد که این میزان در کشور ما ۳۰ میلیون دلار است و این در حالی است که ما سالیانه حداقل میتوانیم ۸ میلیارد دلار صادرات تکنولوژی و هوش مصنوعی داشته باشیم و متخصصان فعالی نیز در این زمینه داریم.

مدیر ارشد استراتژی خانه بلاکچین ایران در بخشی از سخنان خود با اشاره به تولید و رونمایی از اولین دستگاه کارت‌خوان (POS) ایرانی مبتنی بر ارز دیجیتال در سال گذشته گفت: این دستگاه را تولید کردیم و در نمایشگاه ترکیه نیز آن را به تمام جهانیان معرفی کردیم؛ درواقع با تولید این دستگاه، شاهد ظهور نسل سوم دستگاه‌های خودپرداز هستیم. دستگاهی که به راحتی خرید و فروش همه رمزارزها را ممکن می‌کند.

او در بخشی از سخنان خود تاکید کرد: متاسفانه برخی مسئولان ما علی رغم مخالفت‌هایی که با این صنعت دارند اما آشنایی نیز با این حوزه ندارند و دلیل مخالفتشان عدم آشنایی است؛ برخی مسئولان از نظر سواد بلاک چینی عقب هستند و این در حالی است که ضرورت دارد برای اتخاذ تصمیمات صحیح دانش لازم را داشته باشند. دوره‌های آموزشی برای این موضوع در حال برگزاری است و کمیسیون رمز استان البرز نیز در نظر دارد از ماه آینده کلاس‌های آموزشی را در این زمینه برگزار کند .

عضو کمیسیون رمز ارز و بلاک چین نصر کشور با اشاره به اولین نشریه اختصاصی رمز ارز و بلاکچین توضیح داد: این نشریه اطلاعاتی در این حوزه به مخاطبان می دهد و در راستای تولید و انتشار محتوا با هدف آشنایی مخاطبین با فناوری بلاکچین و رمزارزها در کلیه سطوح و تمامی بخش های اقتصادی ایجاد شده است و به همه کسانی که در این مراسم حضور دارند ازین پس اشتراک رایگان می دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا