اخباربرگزیدهاقتصاد و تجارتاهم اخبارتشکلهاصنعت و معدننساجی

ارزآوری ۴ جفت کفش چرمی معادل یک بشکه نفت

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد، علی لشگری در گفتگو با صدا و سیما افزود: جایگزین کردن صادرات کفش‌های چرمی به جای درآمد‌های نفتی با ایجاد ارزش افزوده بالا در تولید کفش‌های چرمی، شدنی است که البته بخش اصلی تجهیزات و ماشین آلات خاص برای ایجاد این ارزش افزوده در کشور وجود دارد.

عضو هیئت مدیره جامعه صنعت کفش ایران درباره ظرفیت تولید انواع کفش در کشور گفت: بنا بر گزارش وزارت صمت، سالانه در کشور توانایی تولید ۲۶۵ میلیون جفت انواع کفش را داریم که از این میزان ۱۲۰ میلیون جفت مربوط به کفش‌های راحتی و کتانی است.

وی با اشاره به سرانه مصرف کتانی در سنین مختلف گفت: اگر میانگین سرانه مصرف کتانی در کشور را ۲ درنظر بگیریم، این میزان برای جوانان بیشتر از میانگین کشور است. از این رو جریان قاچاق هم در این سال‌ها عمدتا سنین ۱۵ تا ۲۹ سال را هدف قرار داده است. لشگری گفت: صنعت کفش، رتبه‌ی چهارم را در اشتغال کشور دارد و موتور محرک سایر صنایع است و به واسطه آن کسب و کار‌های دیگری هم در زنجیره‌ی تولید قرار می‌گیرند یعنی وقتی تولید کفش رونق داشته باشد صنعت چرم طبیعی و مصنوعی، ماشین سازی و نساجی و پارچه بافی هم رونق می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا