اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتانرژیاهم اخباربانک ، بورس وبیمهتجارتتشکلهاحمل و نقلراه و مسکنصادرات و وارداتصنعت و معدنکشاورزی و صنایع غذاییکشاورزی وصنایع غذایی

نقشه راه توسعه روابط اقتصادی ایران و روسیه تدوین شود

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد،هادی تیزهوش تابان با بیان اینکه برگزاری همایش تجاری ایران و روسیه فرصت مناسبی برای توسعه روابط است، اظهار داشت: با شناخت مسائل و مشکلات صاحبان کسب‌وکارها و انعکاس آن به مقامات ذی‌ربط می‌توان گام‌های بزرگی در جهت توسعه روابط اقتصادی دوجانبه برداشت.

وی افزود: توسعه پیوندهای اقتصادی با کشورهای همسایه می‌تواند راهکار محکمی برای کاهش اثرات مخرب ناشی از فشار تحریم‌ها باشد.

تیزهوش تابان تأکید کرد: تغییرات منطقه از یک سو و فشار تحریم موجب تغییر روابط دو کشور شده و در همین راستا اهمیت کریدورها را افزایش داده است.

وی با بیان اینکه همکاری اقتصادی ایران و روسیه در سه بخش انرژی، حمل‌ونقل و کشاورزی افزایش‌یافته است، تصریح کرد: تاکنون شورای بین‌المللی همکاری اتاق‌های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر باهدف توسعه و گسترش روابط بین‌المللی تشکیل شده و طی سال‌ها، استان‌های شمالی ایران دروازه توسعه روابط تجاری با روسیه به‌عنوان کشوری دوست از دیرباز بوده‌اند.

به گفته تیزهوش تابان، اصلاح بخشنامه‌ها گمرک و استاندارد، تکمیل و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل هوایی، دریایی و زمینی، سرمایه‌گذاری مشترک، تقویت مبادلات با بانک‌ها با ایجاد صندوق در مناطق آزاد، تسریع و تسهیل سرمایه‌گذاری در تولید محصولات کشاورزی خدمات، بررسی راهکارهای کشت فرازمینی و افزایش همکاری تجاری و اقتصادی با تدوین نقشه راه راهکارهای توسعه روابط اقتصادی دوجانبه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا