اخباربرگزیدهاقتصاداهم اخبارتشکلهاصنعت و معدنکار و تعاون

عدم تکمیل زنجیره ارزش افزوده صنایع، حلقه مفقوده در خوزستان

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد،شهلا عموری، با اشاره به مساله اشتغال جوانان و حل مشکل بیکاری در خوزستان اظهار کرد: خوزستان نقش بالایی در تامین بودجه عمومی کشور دارد اما میزان نرخ بیکاری در آن نسبت به میانگین کشوری متفاوت و بالاتر است و از این رو باید تلاش شود تا مساله بیکاری در خوزستان یک بار برای همیشه ریشه کن شود.

وی افزود: متاسفانه شهرستان‌های غیر برخوردار بسیاری در سطح استان خوزستان داریم و در این راستا ضرورت دارد با تصویب قوانینی، درصد معینی از اشتغال صنایع و شرکت‌های خوزستان به استخدام بومی اختصاص پیدا کند تا شاهد حضور جوانان استان بر سر کار باشیم.

رییس اتاق بازرگانی اهواز گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان بزرگترین نهاد مدیریتی حوزه‌های صنعت و انرژی و اداره کننده بزرگترین هلدینگ‌های اقتصادی منطقه می‌تواند به حل مساله اشتغال در خوزستان کمک شایانی کند و در این زمینه انتظار داریم تا این وزارتخانه با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی به حل مساله اشتغال در خوزستان کمک کنند.

عموری با بیان اینکه شرکت‌های دولتی و شبه دولتی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود برای بحث اشتغال اصلا عمل نمی‌کنند، ادامه داد: متاسفانه آن چیزی که شرکت‌های بزرگ و صنایع در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی خود برای ایجاد اشتغال در استان دنبال می‌کنند با آنچه که در این زمینه مد نظر است، بسیار متفاوت است و نتیجه این عملکرد آن است که شاهد نرخ بالای بیکاری در خوزستان هستیم.

وی افزود: اگر این شرکت‌ها و صنایع از فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تولیدی حمایت کنند قطعا شاهد افزایش سرمایه‌گذاری‌ها و ایجاد اشتغال بیشتری در استان خواهیم بود اما مساله این است که چنین اقدامی انجام نمی‌شود.

رییس اتاق بازرگانی اهواز با بیان اینکه عدم تکمیل زنجیره ارزش افزوده در صنایع خوزستان، حلقه مفقوده ایجاد اشتغال در استان است، گفت: اینکه نرخ بالای بیکاری در خوزستان داریم و این آمار از متوسط کشوری نیز بالاتر است به دلیل همین موضوع است که حتی در مسیر تکمیل زنجیره ارزش افزوده صنایع قرار نگرفته‌ایم. / ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا