صادرات و وارداتصنعت و معدنکشاورزی و صنایع غذایی

افزایش تعرفه لبنیات از سوی عراق برای تمام کشورها است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: عراق به تازگی فعالیت‌هایی در حوزه تولید لبنیات آغاز کرده و این افزایش تعرفه در راستای حمایت از تولید داخل خودشان است و ما هم نمی توانیم آنها را مجبور کنیم که برای ما استثنا قائل شوند. لذا هر فردی که مستنداتی در اختیار دارد که عراق تبعیض برای عربستان یا ترکیه شرایط ویژه قائل شده‌ به ما مراجعه کند.

 

به گزارش تولیدآنلاین، مجتبی خسروتاج در نشست خبری امروز صبح خود  در خصوص افزایش تعرفه لبنیات از سوی عراق گفت: من به همراه برخی از بازرگانان در هفته گذشته به عراق سفر کردم و پیگیر این موضوع بودم. مطابق مذاکراتی که با وزیر صنعت عراق داشتیم اعلام شد این افزایش تعرفه برای تمامی کشورها است و هیچگونه تبعیضی برای ایران قائل نشدیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: عراق به تازگی فعالیت‌هایی در حوزه تولید لبنیات آغاز کرده و این افزایش تعرفه در راستای حمایت از تولید داخل خودشان است و ما هم نمی توانیم آنها را مجبور کنیم که برای ما استثنا قائل شوند. لذا هر فردی که مستنداتی در اختیار دارد که عراق تبعیض برای عربستان یا ترکیه شرایط ویژه قائل شده‌ به ما مراجعه کند.

وی تصریح کرد: وزیر صنعت عراق اعلام کرد تمامی تعرفه‌های ترجیحی خود با کشورهای عضو اتحادیه عرب تعلیق کرده است.

خسروتاج در ادامه این نشست خبری در خصوص واردات خودرو و دستورالعمل سطح سفارش آن با توجه به محدودیت‌های تعریف شده بر روی سامانه تصریح کرد: در هشت ماهه ابتدای امسال حدود ۵۴ هزار دستگاه خودرو به ارزش یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون دلار وارد کشور شد که نسبت به واردات سال گذشته در همین بازه زمانی که ۴۵ دستگاه بوده رقم بالایی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا