استان هافارس

۸۷۰۰ میلیارد تومان به اشتغالزایی گردشگری تخصیص یافت

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: هشت هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان منابع تسهیلات ارزان قیمت، امسال برای ایجاد ۱۵۷ هزار شغل در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تخصیص یافت.

به گزارش تولید آنلاین، علی اصغر مونسان شامگاه دوشنبه در حاشیه آیین گشایش اقامتگاه بوم گردی سرای همایونی در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: امسال با همکاری صندوق توسعه ملی و سازمان برنامه و بودجه مقرر شده که در حوزه میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری ۱۵۷ هزار شغل ایجاد شود و منابع ارزان قیمتی از محل صندوق توسعه ملی برای این امر نیز در نظر گرفته شده است.
وی اظهار داشت: براساس تفاهم نامه ای که هفته گذشته بین سازمانهای میراث فرهنگی،برنامه و بودجه و صندوق توسعه ملی به امضا رسید هشت هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان منابع ارزان قیمت برای ایجاد طرح های اشتغالزای سریع در این حوزه تخصیص یافت.
معاون رئیس جمهوری با بیان این که این تفاهم نامه پیرو تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷ منعقد شده است، بیان کرد: یکی از اولویت های مهم این تفاهم نامه تبدیل خانه های تاریخی به محل های اقامتی و گردشگری است.
مونسان ادامه داد: نمونه ای از این خانه ها امروز در شیراز به بهره برداری رسید که مزایای آن ایجاد اشتغال، کسب درآمد و همچنین حفظ بناهای تاریخی است.
وی اظهار داشت: یکی از مزیت های مهم تبدیل خانه های تاریخی به اقامتگاه بوم گردی، احیای بافت های تاریخی و قدیمی در شهرها با هدف تبدیل آنها به محل کسب، کار و تولید اشتغال است که این امر براساس تدابیری که اندیشیده شده است سرعت بیشتری پیدا خواهد کرد.
**۶۰۰ اقامتگاه بوم گردی فعال در کشور
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افزود: هم اینک ۶۰۰ واحد بوم گردی در کشور فعال است که هدف گذاری ما افزایش این عدد به ۲ هزار واحد در آینده نزدیک است تا طبیعت گردی که یکی از ظرفیتهای قوی ایران است توسعه بیشتری پیدا کند.
**ثبت جهانی محور ساسانی ظرفیت ویژه برای گردشگری ایران
وی در خصوص ثبت محور ساسانی فارس در فهرست میراث جهانی یونسک نیزاظهار داشت: این دستاورد یک ظرفیت ویژه برای کشور و استان فارس در حوزه گردشگری به شمار می رود و خوشبختانه یک محور با حدود ۱۰۰ کیلومتر طول از فیروزآباد تا بیشابور و کازرون به ثبت جهانی رسید.
مونسان ادامه داد: ایران سالانه تنها یک سهمیه برای ثبت جهانی کردن میراث خود دارد و اگر قرار بود بناهای این محور به صورت تک تک به ثبت می رسید با توجه به وجود هشت بنا و سنگواره تاریخی در این محل حدود ۱۵ سال زمان نیاز بود تا این آثار در فهرست جهانی جای گیرند.
وی اضافه کرد: خوشبختانه امسال محورباستانی ساسانی به ثبت جهانی رسید و هر اکتشاف و کاوشی که در آینده نیز در این محل انجام و موضوع جدیدی کشف شود ذیل این پرونده در ثبت جهانی قرار خواهد گرفت.
معاون رئیس جمهوری اظهار داشت: فردا سه شنبه بازدیدی از محور ساسانی انجام و حمایتهایی نیز در جهت گسترش زیرساختهای لازم برای توسعه گردشگری شهرهایی که در این محور قرار دارند انجام می شود.
مونسان در پاسخ به سوالی در خصوص سرانجام لایحه تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه،گفت: کلیات این لایحه در مجلس تصویب شد و طبق آخرین اخباری که واصل شده شورای نگهبان ایراداتی بر آن وارد و این طرح را مغایر با اصل ۷۷ قانون اساسی دانسته و فعلا این لایحه به مجلس برگشت داده شده است.
در این آیین، اقامتگاه بوم گردی سرای همایونی با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و استاندار فارس به بهره برداری رسید.
این اقامتگاه بوم گردی با ۴۰۰ متر مربع زیربنا و ۱۰ اتاق با هزینه ای معادل ۸۰۰ میلیارد تومان در بافت تاریخی شهر شیراز احداث شده است.
مونسان بعدازظهر دوشنبه در آغاز سفری ۲ روزه به استان فارس وارد شیراز شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا