بانک، بیمه و بورس

۵۸ درصد میانگین ایفای تعهدات ارزی واحدهای تولیدی در سراسر کشور

به گزارش روز پنجشنبه از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، «حمید زادبوم» با اشاره به آمار ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان افزود: بر اساس آمار و اطلاعات موجود، استان یزد با میانگین ۶۷/۸ درصد بیشترین نسبت ایفای تعهدات را بر اساس میزان رفع تعهدات صادرکنندگان به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: این عدد بر اساس جمع نسبت ایفای تعهدات ارزی کلیه صادرکنندگان استان و نسبت آن به تعداد صادرکنندگان به دست آمده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: میانگین ایفای تعهدات ارزی واحدهای تولیدی استان یزد، ۷۰/۶ و واحدهای غیرتولیدی این استان ۴۸/۲ درصد بوده است.
زادبودم گفت: استان‌های قم، قزوین، تهران، مرکزی و اصفهان نیز بعد از استان یزد، در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
وی با اشاره به پایین بودن میانگین ایفای تعهدات ارزی تعداد زیاد صادرکنندگان فاقد کارت بازرگانی ادامه داد: باوجود ناچیز بودن میزان تعهدات و با توجه به عدم ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات توسط این گروه از صادرکنندگان، میانگین ایفای تعهدات‌ این گروه کمتر از یک درصد است که این رقم، میانگین کل را هم تحت‌الشعاع قرار داده است.

روزگذشته رئیس گروه تنظیم مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ۳۱ خردادماه آخرین مهلت انجام تعهدات ارزی صادرکنندگانی تعیین شده که کالاهای آنها بصورت ریالی مورد معامله قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا