راه و مسکن

۳ هزار واحد نهضت ملی مسکن به زودی در پرند کلنگ زنی می‌شود

«محمود محمودزاده» معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی هفته گذشته از عملیات اجرایی حدود ۹۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن خبر داد که در مراحل خاکبرداری تا پی ریزی (فونداسیون) و سایر عملیات ساخت است.

در همین راستا «محسن وطن‌خواهی» آماری از مراحل تامین زمین و روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید پرند ارایه کرده است.

براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی مدیرعامل شهر جدید پرند با اشاره به اینکه شهر پرند به عنوان یکی از شهرهای جدید در ساخت مسکن طرح نهضت ملی مسکن برنامه بزرگی در دستور کار دارد، گفت: سهمیه شهر جدید پرند در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در چهار سال دولت سیزدهم ۷۰ هزار واحد است که فعلا ۵۵ هزار واحد به شهر جدید ابلاغ شده است.

وی گفت: در گام نخست ۲۱۶ هزار نفر ثبت نام اولیه شدند که حدود ۶۰ هزار نفر پالایش اولیه شدند.

به گفته وطن خواهی اکنون به ۱۵ هزار نفر پیامک ارسال شده که مدارک خود را کنترل کنند و تکمیل مدارک داشته باشند.

وطن‌خواهی تصریح کرد: با توجه به نزدیکی شهر جدید پرند به تهران انتظار این است که ظرفیت آن در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تکمیل شود.

وی در خصوص تخصیص زمین و مراحل ارایه آن اعلام کرد: اکنون ۴۴۵ هکتار به استعداد ۲۰ هزار واحد به شهر جدید پرند الحاق شده است که مشکلاتی همچون ابلاغ طرح تفصیلی دارد که در استانداری به دلیل تقسیمات کشوری مانده است. همچنین مشکلاتی با ارتش در خصوص زمین‌های الحاقی به شهر جدید پرند وجود دارد که این مشکلات نیز با رایزنی در حال برطرف شدن است.

مدیرعامل شهر جدید پرند توضیح داد: اکنون زمین برای ۷۰ هزار واحد سهمیه طرح نهضت ملی مسکن در حال تامین است و مشکلی در خصوص تامین زمین وجود ندارد.

وطن‌خواهی در خصوص روند ساخت مسکن در شهر جدید پرند که تحت‌عنوان نهضت ملی شناخته می‌شود، گفت: اکنون ۱۲ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در پرند در حال ساخت است که شامل واحدهای خودمالکی، استیجاری، مشارکتی و گروهی است.

وی خبر داد: مقرر شده است تا به زودی با حضور و دستور رییس‌جمهور در استان تهران حدود ۳ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن کلنگ‌زنی شود که هم‌اکنون برای این تعداد واحد، کارگاه تجهیز شده و پیمانکار آغاز به کار کرده است.

مجموع پروژه‌های حمایتی ساخت مسکن که اکنون عملیات ساخت آن در حال اجراست، ۵۳۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن و ۳۲۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن است، همچنین ۱۰۸ هزار واحد طرح خودمالکی برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا