اقتصادانرژیاهم اخبار

۱۳.۲ میلیون تن انواع محصول پتروشیمی تولید شد

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد که مجتمع‌های تولیدی در سه ماه نخست امسال بیش از ۱۳ میلیون تن محصول را روانه بازارهای داخلی و خارجی کردند.

 به گزارش تولید آنلاین به نقل از وزارت نفت، قدرت‌الله فرج‌پور، در سی‌امین نشست مدیران عامل صنعت پتروشیمی با تشریح عملکرد صنعت پتروشیمی در سال ۹۶، درباره وضع تولید در سه ماه نخست امسال گفت: در فصل بهار ۱۳.۲میلیون تن برابر با ۷۷ درصد ظرفیت اسمی تولید واقعی صورت گرفت.وی با اشاره به تنوع محصولات گفت: ۴۱ درصد محصولات به میزان ۵.۴ میلیون تن مربوط به مواد پایه، ۲۶ درصد به میزان ۳.۴ میلیون تن مربوط به خوراک، ۱۲ درصد به میزان ۱.۷ میلیون تن مربوط به محصولات پلیمری، ۱۲ درصد به میزان ۱.۶ میلیون تن مربوط به کودهای شیمیایی و ۸ درصد محصولات به میزان ۱.۱ میلیون تن مربوط به محصولات آروماتیک است.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر این که در سه ماه نخست امسال، ۱.۵۲ میلیون تن کود اوره تولید شده است، گفت: بسیاری از پتروشیمی‌ها از جمله پردیس، اروند، کاویان و امیرکبیر امسال افزایش تولید دارند، همچنین با توجه به بهره‌برداری از طرح‌های جدید، بهبود عملکرد و رفع موانع تولید نسبت به عملکرد سال گذشته، ۱۷ درصد تولید بیشتر درسال ۹۷ درنظر گرفته شده است.

فرج پور گفت: برای تحقق برنامه‌ها در سال ۹۷ نیازمند تثبیت شرایط فازهای پارس‌جنوبی، همکاری مجتمع‌ها در تامین اتیلن مورد نیاز خط اتیلن، همکاری مجتمع‌ها در تامین خوراک بین مجتمعی، برنامه‌ریزی و آموزش منابع انسانی و راه‌اندازی واحدهای جدید در حال اجرا هستیم. برای افزایش تامین خوراک راهکارهای کوتاه مدتی چون توجه به نیاز پتروشیمی‌ها در تخصیص خوراک، کاهش زمان تعمیرات اساسی واحدهای NGL و افزایش کیفیت تعمیرات درنظر گرفته شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا