اقتصاد

۱۰ دقیقه مکالمه در هر اپراتور چند تومان است؟

اگرچه ابزارهای زیادی برای ارتباط وجود دارد اما همچنان یکی از این راه‌ها برقراری تماس است و تلفن همراه هم یکی از مهم‌ترین نقش‌ها را ایفا می‌کند. هر یک از اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل تعرفه‌های خود را برای برقراری تماس دارند که در این گزارش به این تعرفه‌ها اشاره شده است.

تعرفه‌های مکالمه همراه اول

درحال حاضر تعرفه برقراری تماس با استفاده از سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول به تلفن ثابت و همراه اول و همچنین به سایر اپراتورها، ۵۹.۹ تومان به ازای هر دقیقه مکالمه است. تعرفه برقراری تماس با سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول به تلفن ثابت و همراه اول و همچنین اپراتورهای دیگر نیز ۸۹.۹ تومان به ازای هر دقیقه مکالمه است. البته معیار محاسبه تعرفه یک تماس بر اساس ثانیه است. برای مثال هزینه یک تماس ۱۰ دقیقه‌ای با سیم‌کارت دائمی همراه اول، ۵۹۹ تومان و با سیم‌کارت اعتباری، ۸۹۹ تومان است.

تعرفه‌های مکالمه ایرانسل

در اپراتور ایرانسل، برقراری تماس داخل شبکه ایرانسل (از خطوط ایرانسل به خط ایرانسل دیگر) و همچنین برقراری تماس خارج شبکه ایرانسل (از ایرانسل به سایر خطوط از جمله خطوط تلفن همراه و ثابت) برای سیم‌کارت‌های دائمی ۵۹.۹ تومان برای هر دقیقه یا ۰.۹۹ تومان برای هر ثانیه است. در سیم‌کارت‌های اعتباری نیز این هزینه ۸۹.۹ تومان برای هر دقیقه یا ۱.۴۹ تومان برای هر ثانیه است. برای مثال ۱۰ دقیقه تماس تلفنی با سیم‌کارت‌های دائمی ایرانسل ۵۹۹ تومان و با سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل، ۸۹۹ تومان است.

تعرفه‌های مکالمه رایتل

مبنای محاسبه تعرفه کلیه تماس‌ها در اپراتور رایتل نیز مانند دو اپراتور دیگر بر اساس ثانیه‌ است. در سیم‌کارت‌های دائمی رایتل، برقراری مکالمه درون‌شبکه رایگان است و تماس صوتی برون‌شبکه ۵۵.۵ تومان به ازای هر دقیقه است. در سیم‌کارت‌های اعتباری رایتل نیز برقراری مکالمه درون‌شبکه رایگان است و هر دقیقه مکالمه برون‌شبکه، ۸۸.۸ تومان هزینه دارد. درواقع ۱۰ دقیقه تماس تلفنی برون‌شبکه با استفاده از سیم‌کارت‌های دائمی رایتل ۵۵۵ تومان و با استفاده از سیم‌کارت‌های اعتباری، ۸۸۸ تومان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا