اهم اخبارتجارتخودروصادرات و وارداتصنعت و معدن

گسترش همکاری قطعه‌سازان ایران و ترکیه

نمایشگاه اتومکانیکای استانبول ۲۰۱۸ با حضور شرکت‌های قطعه‌سازی از ۴۶ کشور جهان و ۵ شرکت فعال گروه خودروسازی سایپا در حوزه قطعات خودرویی، آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا، با توجه به حضور شرکت‌های مختلف اروپایی و بین‌المللی فعال در صنعت قطعه‌سازی در نمایشگاه اتومکانیکای استانبول این رویداد خودرویی می‌تواند زمینه گسترش همکاری میان گروه خودروسازی سایپا و شرکت‌های بین‌المللی فعال در صنعت قطعه‌سازی را فراهم کند.

با توجه به اینکه کشور ترکیه به عنوان یکی از قطب‌های تولید قطعات خودرو در منطقه و جهان محسوب می‌شود، گسترش همکاری میان شرکت‌های ایرانی و ترک می‌تواند زمینه انتقال فناوری‌های نوین به ایران را در زمینه طراحی و ساخت قطعات خودرو فراهم کند.

طبق اعلام سایپا در نمایشگاه اتومکانیکای استانبول ۲۰۱۸ شرکت‌های تازه‌گستر سایپا، گروه صنعت‌سازی زر، رینگ سایپا، رادیاتور ایران و سایپا شیشه به نمایندگی از گروه خودروسازی سایپا حضور دارند.

نمایشگاه‌های اتومکانیکا که به طور میانگین همه ساله در ۱۵ کشور مختلف جهان برگزار می‌ شود به عنوان مهم‌ترین رویداد خودرویی در زمینه صنعت قطعه‌سازی در جهان محسوب می‌شود و می‌تواند زمینه گسترش همکاری‌های جهانی در این عرصه را فراهم کند.

همچنین سرکنسول ایران در ترکیه در بازدید از غرفه قطعه‌سازان سایپا در نمایشگاه اتومکانیکای استانبول گفت: در ایران مزیت‌های تولید صادراتی قطعات خودرو وجود دارد که باید مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

بختیار اسدزاده با اشاره به صادرات قطعات تولید ایران به بازارهای خارجی ادامه داد: صادرات قطعه از ایران همانند محصولات ایران‌رادیاتور و فنر سازی زر نشان می‌دهد که اگر به خوبی به مقوله صادرات توجه شود، ظرفیت موجود در کشور می‌تواند امکان حضور در بازارهای بین‌المللی را فراهم کند.

وی توجه و حمایت دولت ترکیه از صنعت قطعه‌سازی را نمونه خوبی در حمایت از این صنعت عنوان و خاطرنشان کرد: راهکار اصلی برای ارتقای جایگاه ایران در این حوزه، توانمندسازی و حمایت از تولید قطعاتی است که مزیت صادراتی دارند تا با ورود به شبکه تامین زنجیره جهانی خودروسازان، ضمن کسب دانش و فناوری، سود این بازار نیز نصیب تولیدکنندگان داخلی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا