اقتصادحمل و نقلخودرو

گرانی بیش از پیش خودروهای خارجی به دنبال ممنوعیت واردات

به گزارش تولید آنلاین، ولی ملکی با اشاره به تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ممنوع کردن واردات خودرو اظهار داشت: این تصمیم می تواند موجب بالا رفتن قیمت خودروهای خارجی شود و این در حالی است که در حال حاضر هم قیمت این خودروها سر به فلک کشیده و در مورد برخی از خودروهای خارجی صددرصد افزایش قیمت را شاهد هستیم و بنابراین باید منتظر باشیم که قیمت ها بیش از پیش افزایش بیابد.

ملکی در ادامه افزود: البته نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که مصرف کنندگان خودروهای خارجی افراد خاصی هستند که منابع درآمدی بالایی دارند و تورم و گرانی برای آنها چندان اثربخش نیست.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس با اشاره به تاثیر این تصمیم بر ممانعت از خروج ارز گفت: ما مشکلات ارزی داریم و برای رفع بخشی از مشکلات، باید اجازه ندهیم ارز به سمت کالاهای لوکس و کالاهای آماده سوق یابد، باید ارز را هدفدار کنیم و به سمتی هدایت کنیم که به درد بخش تولید و اقتصاد بخورد.

عضو هیأت رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در عین حال عنوان کرد: البته پیش از این هم اجازه واردات خودرو به ارزش بیشتر از ۴۰ هزار دلار داده نمی‌شد و شاید کل ارزی که از این بابت از کشور خارج میشد، سالانه ۲ تا ۳ میلیارد دلار بود اما به هر حال اگر همین مقدار هم اگر برای تامین کالاهای اساسی مصرف شود، اثرات بهتری بر اقتصاد و معیشت مردم خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا