اقتصادصنعت و معدن

گازرسانی به بخش خصوصی واگذار می‌شود

به گزارش تولید آنلاین، به نقل از وزارت نفت، سعید مومنی از واگذاری گازرسانی به بخش خصوصی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: به‌تازگی تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت ملی گاز ایران و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور امضا شد که بر اساس آن، سرمایه انسانی پیمانکارانی که با شرکت ملی گاز همکاری می‌کنند برای کسب مهارت و تخصص لازم از آموزش‌های مطابق استاندارد شرکت ملی گاز بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان این‌که از تخصص این نیروهای پیمانکار در همه بخش‌های صنعت گاز کشور که قابلیت برون‌سپاری داشته باشد، استفاده خواهد شد، افزود: اکنون ۲۳ شهر با هدف واگذاری گازرسانی به بخش خصوصی در فهرست برون‌سپاری شرکت ملی گاز قرار گرفته‌اند تا بررسی و تایید صلاحیت شوند.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز با بیان این‌که پیمانکاران مختلفی در شهرها و روستاها با هدف ارائه خدمات مطلوب به مشترکان و پیشبرد طرح‌های گازرسانی با شرکت ملی گاز همکاری می‌کنند، اظهار کرد: برون‌سپاری‌های پراکنده در آینده‌ای نزدیک تجمیع می‌شوند تا پس از انتقال گاز از پالایشگاه‌ها تا ورودی شهرها، گاز به بخش خصوصی تحویل شود و شرکت ملی گاز بر کیفیت عملکرد پیمانکاران نظارت عالی خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، گاز فرآورش شده و آماده برای مصرف، پس از خروج از پالایشگاه‌های گازی با خطوط انتقال گاز سراسری و انشعابات این خطوط به همه استان‌ها و شهرستان‌های کشور منتقل می‌شود، اما در ورودی هر استان، فشار گاز کاهش می‌یابد و برای توزیع در شبکه گازرسانی شهری و روستایی در اختیار شرکت گاز استانی قرار می‌گیرد. به عبارتی دیگر، همه روند تولید، پالایش، انتقال و توزیع گاز طبیعی کشور در اختیار بخش دولتی است که با ارائه آموزش‌های تخصصی و مطابق استانداردهای شرکت ملی گاز به پیمانکاران، می‌توان از توان نیروهای متخصص و حرفه‌ای در بخش‌های مختلف صنعت گاز کشور بهره‌مند شد.

این اقدام نه تنها سبب افزایش اشتغال‌زایی در سراسر کشور می‌شود، بلکه از تصدی‌گری دولت می‌کاهد و بخش خصوصی را با هدف توسعه ملی توانمند می‌کند.

کد خبر ۴۳۱۵۴۵۸

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا